gra w karty

Jak grać w Pana? 2 vs 2

yobaczekyobaczek - specjalista Tipy.pl
Gra w Pana może być niebanalną rozrywką nawet w większym towarzystwie. Gra w parach daje możliwość tworzenia taktyk i strategii. Nauka w praktyce zajmuje około 10-15 minut. Nieco dłużej trzeba uczyć się taktycznych zagrywek. Zasady mogą minimalnie różnić się od standardowych ustawień tej gry, jednak w opisanym poniżej stylu gra metodą dwóch na dwóch jest najbardziej efektywna. Miłej gry!
P

* Mała talia kart (24). Najlepiej od 9 do Asa
* 4 osoby chętne do gry

1
Gracze zasiadają na przeciw siebie. Kolejność powinna wyglądać tak aby dwóch graczy z tej samej drużyny nie siedziało obok siebie. Kolejność wg schematu:

gracz drużyny A >> gracz drużyny B >> gracz drużyny A >> gracz drużyny B
2
Gdy karty zostały potasowane, następuje rozdanie. Każdy gracz musi otrzymać po tyle samo kart (6).
3
Grę zaczyna gracz z kartą "9 kier". Następnie kolejka idzie według wskazówek zegara.
4
Celem gry jest jak najszybsze pozbycie się wszystkich kart.

Na kartę wyższą nie można położyć karty niższej. Dozwolone jest położenie tej samej karty lub wyższej. Najstarszą kartą jest "As", a najmłodszą "9".

W każdej chwili gracz zamiast wykładania kart na stół, może wziąć z kupki minimum 3, a maximum 4 karty. Wybór ilości branych kart należy do niego.
5
W grze istnieją 2 zasady:

1. Zasada czerwa (kier):

Gracz posiadający 3 lub 4 karty o tej samej wartości (np. 10,10,10), może wyłożyć je na stół w jednym ruchu. Warunkiem jest posiadanie wśród nich karty czerwo (kier).
6
2. Zasada wina (pik):

Gdy poprzedzający nas gracz wyłoży na stół kartę z kolorem wina (pik), nasza kolejka zostaje zablokowana i przechodzi do następnej osoby (czyli do partnera osoby, która nas zablokowała). To samo dotyczy ruchu, gdzie gracz przed nami pociągnął ze stołu 3 lub 4 karty, a na stole jako pierwsza została karta z kolorem wina (pik). Wtedy również zostajemy zablokowani. Gdy dwóch graczy kończy rozgrywkę, przy stole zostają już tylko 2 osoby. Osoba, która wyrzuca wino, otrzymuje dalej swój ruch, blokując przeciwnika.
7
Grę wygrywa osoba, która jako pierwsza pozbędzie się wszystkich kart.
Gracze według kolejności wygranej otrzymują punkty:
3 > 2 > 1 > 0.
Punkty graczy będących w drużynie są zliczane razem.
8
Rzeczy których nie wolno robić podczas rozgrywki:
- zaglądać graczom w karty
- wykładać 2 karty na raz
- wymieniać się kartami
?

Wskazówki
* Karty powinny być starannie tasowane
* Najbardziej wartościowymi kartami są piki i kiery.
* Kolory: pik-wino; kier-czerwo; trefl-żołądź; karo-dzwonek.
* Kupka kart na stole ma znaczącą kolejność, więc nie może być mieszana.

!

Uwaga!
* Częstym sposobem oszukiwania jest tworzenie tzw. podkładu. Gracz używający tej metody kładzie niską kartę pod inne. Jeśli ktoś złapie oszusta, oszust musi zebrać wszystkie karty z leżącej tali, pomijając "9 kier".
* Bardzo łatwo można oszukiwać podczas tasowania kart. Najlepiej zwracać uwagę na ostatnią kartę. Jest ona najłatwiejsza do podłożenia w czasie rozdania.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podróż pociągiem
poker texas hold'em
Karty do gry

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane