Wiszący ogród - kokedama

Jak zrobić wiszący ogród - kokedama?·

AlokiAloki - specjalista Tipy.pl
Wiszący ogród - kokedama
1 z 9
Kokedama są bardzo popularne w Japonii i są kulkami ziemi pokrytymi mchem z rosnącą w środku rośliną. Czasami są wieszane na sznurkach jednak zwykle leżą na tackach lub talerzach.
P

* Mały kwiatek. Mech nie może przebywać bezpośrednio na słońcu zatem kwiatek powinien preferować cień. Możesz wybrać paproć, trawę, konwalię, Ciemiernik biały itp
* Torf z ziemią do bonsai lub ziemią akedama w stosunku (7:3)
* Mech torfowiec
* Nożyczki
* Nitka
* Sznurek np sizalowy
* Rękawiczki
* Woda

1
Kokedama 1
Usuń z korzeni kwiatka tak dużo ziemi jak to możliwe. Należy to robić bardzo ostrożnie i delikatnie aby nie uszkodzić korzeni.
2
Kokedama 2
Zmieszaj torf z ziemią akadema lub ziemią do bonsai. Stosunek torfu do ziemi będzie dobry jeśli uda ci się z ziemi zrobić kulkę, która nie będzie się rozpadać (coś o konsystencji gliny lub ciasta na pizzę).
3
Kokedama 3
Jak już ziemia będzie zmieszana postaraj się zrobić z niej małą kulkę o wielkości pomarańczy. Jeśli jest taka potrzeba dodaj do ziemi nieco wody. Ziemię ugniataj tak jak ciasto na pizzę.
4
Kokedama 4
Upewnij się, że kulka z ziemi jest na tyle duża, aby pomieściła w sobie korzenie kwiatka.
5
Kokedama 5
Weź trochę suchego torfowca i owiń nim dookoła korzenie kwiatka. Staraj się utrzymać okrągły kształt. Następnie utnij nitkę i kilka razy owiń nią dookoła mech.
6
Kokedama 6
Zrób mały otwór w kulce z ziemi i delikatnie wciśnij do środka kwiatka. Ubij dokładnie ziemię.
7
Kokedama 7
Teraz weź trochę mchu (np. z drzewa w ogrodzie) i mocno dociśnij do ziemi. Postaraj się zakryć mchem całą kulkę. Owiń sznurkiem dookoła kulkę, tak jak pakuje się prezent zaś końce sznurka pozostaw na tyle długie, aby zawiesić kwiatka. Gotowe!
8
Kokedama
Kwiatka podlewaj wyłącznie poprzez zraszanie spryskiwaczem 1x dziennie - najlepiej przed wschodem słońca. Raz na jakiś czas możesz wkładać roślinę do miseczki z wodą, aby dobrze się mogła napić.
Strona 1 z 9

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane