ciastka z wróżbą

Jak zrobić ciastka z wróżbą?

aldona - specjalista Tipy.pl
Szukasz pomysłu na Andrzejki? Zapewnij gościom wspaniałą rozrywkę i poczęstuj ich ciasteczkami z wróżbą. Jako, że pieczesz je sama, możesz włożyć do nich karteczki z taką treścią, jaka tylko ci się podoba. Nie uprzedzaj o tym swoich gości. Pomyśl jak wielkie będzie ich zdziwienie, gdy ciasteczko przyniesione wprost z chińskiej restauracji (:D) odpowie na problem, z którym twoi przyjaciele borykają się od lat!
P

* 2 białka jaj
* ½ szklanki mąki
* ½ szklanki cukru
* 2 łyżki wody
* 1 łyżeczka ekstraktu migdałowego
* 2 łyżeczki aromatu waniliowego
* karteczki z wróżbami

1
Rozgrzej piekarnik do 200°C.
2
W misce umieść białka i ubij je na prawie sztywną masę mikserem ustawionym na średnie obroty.
3
Dodaj mąkę, cukier, ekstrakt migdałowy i wanilię, a następnie zmiksuj całość.
4
Wmieszaj do ciasta 2 łyżki wody. Rozrzedzi ona jego konsystencję.
5
ciasteczka z wróżbą - krok 5
Blachę wyłóż papierem pergaminowym. Wylej na nią łyżkę ciasta.
6
ciasteczka z wróżbą - krok 6
Okrężnym ruchem rozetrzyj ciasto (począwszy od środka) w koło o średnicy 13cm.
7
ciasteczka z wróżbą - krok 7
Obok zrób drugie ciastko. Na początek nie piecz więcej, niż dwa ciastka. Musisz zdążyć włożyć do nich wróżbę, nim całkowicie wystygną.
8
ciasteczka z wróżbą - krok 8
Ciastka włóż do piekarnika i piecz dopóki ich brzegi lekko nie zbrązowieją (4-6 minut).
9
ciasteczka z wróżbą - krok 9
Wyjmij ciastka z piekarnika i szybciutko zdejmij je z blachy za pomocą cieniutkiej łopatki.
10
ciasteczka z wróżbą - krok 10
Obróć ciasteczko na drugą stronę i połóż na środku karteczkę z wróżbą.
11
ciasteczka z wróżbą - krok 11
Złóż je na pół i zlep jego krawędzie. Uważaj! Ciasteczko będzie bardzo gorące. Żeby nie poparzyć palców, załóż cienkie rękawiczki.
12
ciasteczka z wróżbą - krok 12
Następnie zagnij ciastko na brzegu filiżanki. Cały proces nie może trwać dłużej, niż 10 sekund, ponieważ ciasteczka bardzo szybko stygną.
13
Gotowe ciasteczka umieszczaj w formie na muffinki. Pomoże im to utrzymać kształt, gdy będą stygnąć.
14
ciasteczka z wróżbą - krok 14
Ciasteczka możesz włożyć do pudełek na chińskie jedzenie. Będą wyglądać jeszcze bardziej wiarygodnie.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

toffi
ciasteczko z wróżbą
Lukier królewski

Podobne porady

Komentarze (5)

* Pola wymagane

jagoda
24.11.2015
Pracochłonne. Zobaczymy jakie będą jutro, dziś ok. Brzegi sklejałam szklanką . Wolę takie ,które wszystkie lądują na blaszkę od razu. Nie polecam.
arimor
02.12.2013
Zrobiłam te ciasteczka i... nie polecam ich. Kiedy je piekłam wszystko było w porządku (choć rogi nie chciały się skleić, ale wystarczyło, że ciasteczko się zagięło). Były pyszne i chrupkie. Ale już następnego dnia zamieniły się w naleśnikowate flaki, a ja niestety zrobiłam je wieczór przed andrzejkami, więc na andrzejki już się nie nadawały.
arimor
29.11.2013
Czy mogłabym się dowiedzieć ile ciasteczek wyjdzie mi z tego przepisu?

Pozdrawiam serdecznie!
Sanni
14.10.2013
Wykorzystam to na urodzinach. Myślę, że goście będą zadowoleni kiedy wróżba będzie radą do ich problemu. A może rozwiązaniem?
letnianutka1996
31.07.2013
Kiedyś kolega przyszedł do mnie złożyć mi urodzinowe życzenia i dać prezent. Było to pudełko a w środku właśnie takie ciasteczka. Ciastka okazały się przepyszna a w dodatku ta niespodzianka! Byłam mile zaskoczona takim prezentem. Jeżeli chcecie zrobić swoim znajomym oryginalny prezent, polecam te ciasteczka.