świąteczna poduszka z filcu

Jak zrobić świąteczną poduszkę z filcu?
MaryKrismasMaryKrismas - specjalista Tipy.pl

Jaka pora roku jednoznacznie kojarzy się z Bożym Narodzeniem? Zima! A z zimą jednoznacznie kojarzą się śnieżynki. Stąd właśnie mój pomysł na zrobienie filcowych poduszek ozdobionych motywem płatka śniegu. To najwygodniejsza dekoracja bożonarodzeniowa jaką możesz sobie wymarzyć!
P

* czerwony filc na dwie kwadratowe poszewki o boku 45cm
* 2 arkusze białego filcu (filc w dużych arkuszach kupisz tutaj)
* szpilki

1
szablon śnieżynki
Pobierz dostępny w tym kroku szablon. Użyj go do wycięcia z filcu dwóch śnieżynek. Jeśli istnieje taka potrzeba, przed wydrukowaniem możesz powiększyć szablon. Filc wygodnie wycina się nożem krążkowym, jeśli jednak go nie posiadasz, ostre nożyczki również sprawdzą się doskonale.
2
Z czerwonego filcu wytnij dwa kwadraty o boku 45cm (przody poszewek) oraz cztery prostokąty o wymiarach 30cm x 45cm (poszewki zamykane „kopertowo”).
3
świąteczna poszewka z filcu - krok 3
Na środku filcowych kwadratów naszyj po jednej śnieżynce. Najładniej będzie wyglądać ścieg maszynowy, jeśli jednak przeraża cię liczba manewrów, jakie będziesz musiała wykonać maszyną do szycia, możesz przyszyć śnieżynki ręcznie. Ścieg poprowadź w odległości około 3mm od krawędzi śnieżynek.
4
Filc to wspaniała tkanina, głównie dlatego, że się nie strzępi. Z tego powodu ominie cię uciążliwe obszywanie krawędzi poszewki. Jednak jeśli chodzi o tylne elementy (prostokąty), polecam ci zagiąć jeden z ich dłuższych boków na szerokość 1cm i przeszyć. Zrób to dla każdego z czterech filcowych prostokątów.
5
świąteczna poszewka z filcu - krok 5
Teraz czas zszyć poszewkę w jedną całość. Górną część poszewki połóż na stole prawą stroną do góry. Na niej połóż dwa filcowe prostokąty, prawą stroną do dołu. Zepnij wszystkie trzy elementy szpilkami i zszyj je razem wzdłuż całego obwodu. Zachowaj około 1cm odstęp ściegu od krawędzi poszewki.
6
Wywiń poszewkę na prawą stronę, włóż do środka poduszkę i załóż na siebie tylne zakładki. Dekoracja gotowa.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane