Toksyczny związek

Jak sobie radzić w toksycznym związku?
MiloscMilosc - specjalista Tipy.pl

Wspólne życie z toksyczną osobą jest bardzo trudne. Może istnieć wiele powodów, dla których ludzie stają się negatywni i trudni do życia. Poniżej znajdziesz listę, która może pomoże ci w jakiś sposób radzić sobie z trudnym partnerem lub partnerką.
1
Przestań się angażować emocjonalnie w historie opowiadane przez toksyczną osobę. Dobrze jest wykazać pewne poparcie jednak należy pamiętać, że może być druga strona medalu danego wydarzenia. Toksyczne osoby często opowiadają różne rzeczy w taki sposób, aby innych oczernić zaś siebie stawiają zawsze w dobrym świetle. Chcą oni wciągnąć innych w swoje problemy i pragną, aby inni im współczuli i pocieszali. Tego samego oczekują od swojego partnera.
2
Naucz się mówić nie na nieuzasadnione zachcianki. To jest ważne dla ustalenia pewnych granic. Z jednej strony należy być współczującym jednak z drugiej twardym w swoich postanowieniach. Twoje wartości powinny być jasne i przejrzyste.
3
Unikaj zbytniego troszczenia się i podejmowania decyzji za twojego partnera (partnerkę). Toksyczna osoba często nie chce brać na siebie odpowiedzialności za swoje działania. Pamiętaj, że każdy musi przeżyć swoje życie sam i wynieść jakieś życiowe lekcje.
4
Nie bierz sobie do serca tego co mówi ci toksyczny partner czy partnerka. Toksyczni ludzie mówią zwykle same złe i negatywne rzeczy o innych ludziach i wydarzeniach. Wszędzie znajdą dziurę w całym i nikt nie jest na tyle dobry, aby zasłużył na ich pochwałę. Więc nie przejmuj się, jeśli usłyszysz coś niemiłego, chyba, że złośliwe uwagi są celowo wymierzone w Ciebie.
5
Naucz się mieć dobre samopoczucie. Nie pozwól, aby toksyczna osoba mogła popsuć ci humor. Zawsze uwalniaj nagromadzoną złą energię poprzez głębokie oddychanie, jogę czy sport. Dbaj o swoje samopoczucie!
6
Stwórz swoją tarczę, która będzie chroniła twoją energię przed toksyczną osobą.
7
Skupiaj się na dobrych wydarzeniach które cię dotyczą i z którymi masz styczność w ciągu dnia. Myśl o nich w kryzysowych chwilach.
8
Postaraj się popatrzeć na wszystko z innej perspektywy. Czy negatywne uwagi mogły być wygłaszane w dobrej intencji? Czy to możliwe, aby partner/partnerka mówiła coś niemiłego ponieważ się o mnie martwi?
9
Naucz się kierować rozmowę tak, aby była ona pozytywna. Myśl o tym, dokąd zmierza dana dyskusja i nie daj się wciągnąć w toksyczne rozmowy poprzez np. zmianę tematu na przyjemniejszy.
10
Unikaj długich dyskusji i przede wszystkim kłótni.
11
Weź partnera / partnerkę na spacer po ogrodzie lub do lasu. Matka Natura świetnie radzi sobie ze złą energią.
12
Otaczaj siebie i toksyczną osobę zimnymi kolorami. Unikaj kolorów, które podsycają uczucia np. czerwieni.
13
Odejdź lub wyjdź z domu jeśli jest taka potrzeba. Jeśli czujesz, że nie uda wam się dojść do porozumienia, przeproś i wyjdź. Przejdź się i głęboko pooddychaj.
14
Uważaj na swoją komunikację niewerbalną przy osobie toksycznej. Powodem jej toksycznego zachowania mogą być wysyłane przez ciebie sygnały. Może podświadomie zaciskasz usta, krzyżujesz ręce lub potrząsasz głową. Jeśli osoba toksyczna poczuje twoją dezaprobatę to może zacząć się bronić (również poprzez atak).
15
Trzymaj się bezpiecznych tematów, które nie są kontrowersyjne jak np. pogoda.
16
Naucz się poczucia humoru i je rozwijaj. Poczucie humoru i lekkoduszność przydają się w wielu trudnych sytuacjach. Jeśli uda ci się zażartować podczas negatywnego wywodu toksycznej osoby wówczas możesz ją rozproszyć dzięki czemu przestanie już mówić.
17
Komplementuj tą osobę. Aby to zrobić musisz być szczery, zatem musisz umieć dostrzegać w tej osobie pozytywne cechy. Zanim o coś poprosisz skup się, aby twój partner czy partnerka poczuł się dobrze.
18
Obserwuj jednak nie oceniaj. Powstrzymaj się od jakiejkolwiek reakcji. Oceń czy coś wymaga twojej odpowiedzi czy nie. Nie przejmuj się drobnostkami na które partner uwielbia narzekać. Nie pozwól również, aby twoje ego wzięło nad tobą kontrolę.
19
Zaplanuj spotkanie. Jeśli wiesz, że spotkasz toksyczną osobę przygotuj się na to co ona lub on może ci powiedzieć. Pomyśl nad tym w jaki sposób możesz zareagować lub jak odpowiedzieć. W ten sposób masz szansę na udoskonalenie swoich umiejętności komunikacyjnych. Jeśli radzisz sobie z życiem z toksyczną osobą to poradzisz sobie z każdym człowiekiem na świecie!
20
Podczas medytacji wysyłaj swojemu partnerowi uczucie miłości, współczucia i uzdrawiania. Toksyczna osoba jest zła tylko na zewnątrz, zaś w środku ona sama cierpi. Możliwe, że czuje się niepewnie i boi się utraty kontroli psychicznej.
21
Unikaj podsycania całej sytuacji. Przestań chodzić i rozpowiadać innym, że cierpisz z powodu życia z toksyczną osobą. Mówienie o tym da kolejną toksyczną pożywkę waszemu związkowi a przecież masz już i tak, aż za nadto złej energii wokół.
22
Codziennie przed zaśnięciem wizualizuj sobie lepsze jutro. Wyobrażaj sobie zdrowy i pozytywny związek. Czasami prosta wizualizacja jest w stanie zdziałać cuda.
23
I na koniec najważniejsze - zadaj sobie pytanie: Co ci się podoba w swoim partnerze i dlaczego chcesz z nim/nią być? Czy życie z taką osobą nie oznacza niskiego poczucia własnej wartości?
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Mariusz
18.06.2019
Po piąte zaczaruj rzeczywistość... A na koniec życia, ciesz się udanym związkiem.. Dziękuję za rady..