pokój dla dziecka

Jak umeblować pokój dla dziecka?
Meble - specjalista Tipy.pl

W sklepach mamy teraz ogromny wybór form i kolorów. Wszystko właściwie można kupić tylko czy wiemy, co wybrać i od czego zacząć? Poniżej znajdziesz kilka podstawowych wskazówek, jak urządzić pokój dziecka.
1

W pierwszych latach życia maluch na ogół dzieli pokój z rodzicami, więc nie ma jeszcze swoich mebli, jedynie łóżeczko jest jego azylem. Łóżeczko dla dziecka może być bardzo fantazyjne i kolorowe, ale najważniejsze jest by było bezpieczne, stabilne. Nie masz jeszcze łóżeczka i planujesz zakup? Zobacz czym się kierować przy wyborze łóżeczka dla niemowlęcia.

2
Kiedy dziecko dostaje swój własny pokoik musimy go pouczyć, że musi szanować mebelki, które teraz należeć będą tylko do niego. Dla malucha taka zmiana i posiadanie własnych rzeczy jest wielka radością, ale i wyzwaniem.
3
Kiedy planujesz zakup mebli do dziecinnego pokoju musisz dokładnie przemyśleć rozkład szafek i półek tak by dziecko mogło samo dostać do półek ze swoimi ciuszkami i zabawkami.
4
Biurko do pokoju dziecka wstaw dopiero wtedy, gdy będzie szło do szkoły. Będzie ono wtedy symbolem jego dorastania.
5
Nie umieszczaj w pokoju dziecka telewizora ani komputera. Dzieci nie umieją sobie wyznaczyć pewnych koniecznych granic i łatwo mogą uzależnić się od oglądania całymi dniami bajek bądź grania na komputerze, co doprowadzi do tego, że nie będą chciały wychodzić na podwórko by pobawić się z rówieśnikami.
6

Uważaj z doborem kolorów do pokoju dziecka. Zbyt duża różnorodność barw spowoduje, że dziecko będzie niespokojne i trudno mu będzie się wyciszyć po całym dniu. Dowiedz się jaki wpływ mają poszczególne kolory na człowieka.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

Ula1988
14.08.2015
ja mam takie meble w swoim mieszkanku , Kasia jest nimi zachwycona :)
Kaprys
18.10.2010
Stonowane meble, które posłuzą dziecku na dłuższy czas, a reszta to juz inwencja i pomysłowość.