pudełko

Jak zrobić pudełko?

chrapka - specjalista Tipy.pl
Zbliżają się święta, urodziny bliskiej osoby, parapetówka czy imieniny? Szykujesz prezent, ale nie wiesz w co masz go zapakować? Najlepiej w pudełko, w samodzielnie zrobione pudełko. To wcale nie jest takie trudne jak Ci się wydaje. Przeczytaj poniższą instrukcję i zrób dowolną ilość pudełek.
P

* karton / tekturka (mogą być opakowania po płatkach kukurydzianych lub po prostu kartka papieru z bloku technicznego,
* nożyczki,
* linijka,
* klej,
* ołówek.

1
Potrzebujesz prostokąta lub kwadratu. Im większy prostokąt lub kwadrat, tym większe będzie pudełko.
2
Schemat pudełka
Odmierz od rogów wybranej figury kilka centymetrów w głąb pod kątem 45 stopni (linie przerywane na diagramie). Z każdego rogu odmierz taką samą odległość. Połącz wszystkie te odległości linią ciągłą tworząc mniejszy prostokąt w prostokącie lub mniejszy kwadrat w kwadracie. Ta mniejsza figura wyznacza rozmiar dna pudełka. Następnie brzegi to ściany pudełka.
3
Poprowadź nożyczki wzdłuż przerywanych linii, nacinając prostokąt (diagram z kroku drugiego).
4
Następnie zagnij brzegi do góry wzdłuż ciągłych linii (diagram z kroku drugiego).
5
Schemat pudełka
Odetnij teraz trójkąciki, które zaznaczone są obok kolorem żółtym.
6
Zrób zagięcia w miejscach czerwonych linii (diagram z kroku piątego).
7
Następnie odetnij małe trójkąciki zaznaczone linią przerywaną (diagram z kroku piątego).
8
Na końcu unieś do góry zakładki, aby stanęły ścianki pudełka. Sklej je ze sobą.
9
Te same czynności wykonaj tworząc pokrywkę do pudełka. Niech ścianki pokrywki mają 2/3 długości wysokości ścianek zrobionego pudełka. Dodaj tez około 5 milimetrów do szerokości i wysokości wyjściowego prostokąta.
10
pudełko z kwiatkiem
Udekoruj swoje pudełko kwiatkiem z filcu lub kokardką z wstążeczki. Niech będzie ono ładne.

Powiązane porady

koperta z papieru ozdobnego
Szampan z bombonierkami
Jak efektownie zapakować prezent

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Angie
26.07.2012
wreszcie sposób na prostsze pudełko niż to z origami :) i lepszy bo wiemy jakie duże nam wyjdzie ;) dla mnie coś fajnego bo właśnie chcę zrobić małe pudełka na koraliki ^^&^^