stół komunijny

Jak udekorować stół na Komunię?

SagaSaga - specjalista Tipy.pl
Przygotowanie przyjęcia komunijnego wymaga wiele pracy i długiego planowania. W tym natłoku zajęć nie powinniśmy jednak zapominać o dekoracjach. Dekoracja stołu nadaje przyjęciu uroczysty charakter, dlatego też zasługuje na szczególną uwagę. Poniżej znajdziesz kilka sposobów na przygotowanie dekoracji, które z pewnością zachwycą Twoje dziecko i przybyłych gości.
P

* Biały materiał
* Różyczki lub wstążeczki
* Białe serwetki lub bibuła
* Biała wstążeczka
* Serwetki
* Przeźroczyste naczynie
* Świece pływające
* Ozdobne kamyczki
* Płatki kwiatów

1
nakrycia na krzesła - komunia
Spraw, by Twoje dziecko czuło się w tym dniu wyjątkowo. Oparcie jego krzesła przykryj białym materiałem, a na jego brzegach upnij białe różyczki lub wstążeczki. Możesz również dodać nieco kolorów, ale powinny być one stonowane – pastelowe róże czy pastelowa zieleń. Jeśli nie masz pomysłu, jak samodzielnie wykonać nakrycie krzesła poszukaj w Internecie. Ozdoby możesz zakupić w specjalnych sklepach.
2
Odpowiednio złożone serwetki nadadzą przyjęciu uroczysty charakter. Kwadratową serwetkę złóż po przekątnej tak, aby utworzyła trójkąt. U jego podstawy zrób zakładkę na 5 cm. Odwróć serwetkę tak, aby zakładka znalazła się na spodzie, a następnie lewy róg trójkąta zwiń do środka. W ten sam sposób zwiń prawy róg, odwróć serwetkę i ułóż ją na specjalnie przeznaczonym do tego celu talerzyku.
3
Ważną rolę w zachowaniu estetyki stołu odgrywają także ozdoby szkła. Niewątpliwie jedną z nich jest tzw. muszka na kieliszku. Kwadratową serwetkę złóż na pół, a następnie w harmonijkę. Tak złożoną serwetkę przewiąż na środku białą wstążeczką i przymocuj do nóżki kieliszka. Boki harmonijki rozłóż tak, aby utworzyły muszkę. Do tego celu możesz również wykorzystać białą bibułę.
4
Na stole powinny też znaleźć się świece. Odpowiednie na tą okazję będą świecę pływające. Na dno przeźroczystego naczynia (np. szklana miska) wsyp odrobinę ozdobnych kamyczków i napełnij je wodą. Do tak przygotowanego naczynia włóż pływające świece, a wokół nich rozsyp płatki białych kwiatów, które będą unosiły się na powierzchni wody.
5
Doskonałym uzupełnieniem całej dekoracji będą rozrzucone po obrusie płatki kwiatów lub małe białe kwiatuszki. Gdzieniegdzie możemy przymocować wstążeczki lub różyczki. Na brzegach talerzyków doskonale wyglądają rozłożone gałązki z białym kwieciem.
6
Stół komunijny
Stół komunijny możesz ozdobić również gotowymi figurkami dzieci komunijnych, różańcami i malutkimi krzyżykami.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

sukienki komunijne
Pierwsza komunia
Pierwsza komunia

Podobne porady

Komentarze (4)

* Pola wymagane

HB
23.05.2016
Może przyda się też kilka ciekawych gadżetów - Te różowe akcenty komponują się przepięknie i dodają wyjątkowego uroku :)
max123
22.04.2012
mnie na wszelaki okazje pomaga sklep godan. do dekoracji mają dosłownie wszystko począwszy od świeczek, serwetek, baloników itd. ja korzystam i moje przyjęcia zawsze wyglądaja fajnie.
Andzela
05.03.2010
Pewnie najlepszy byłby biały. Ale chyba nie ma co przesadzać z dekoracjami. Przecież nie o stół w tym wszystkim chodzi..
ANULAp
05.03.2010
W JAKIM KOLORZE MOŻNA UDEKOROWAĆ STÓŁ??