Domowe krakersy

Jak zrobić domowe krakersy?·

SoneaSonea - specjalista Tipy.pl
Domowe krakersy
1 z 14
Zastanawiasz się kto na świecie ma czas na robienie domowych krakersów. Wyglądają na skomplikowane i pewnie zajmują zbyt dużo czasu. Jednak te krakersy nie są takie znów trudne do zrobienia a są przepyszne. Ich serowy smak sprawi, że staną się twoją ulubioną przekąską do piwa czy do wieczornego seansu filmowego.
P

* 225 gram sera cheddar, startego na tarce
* 4 łyżki masła
* 1 szklanka mąki
* 3/4 łyżeczki soli
* 2 łyżki zimnej wody

1
Krakersy - przepis 1
Zanim zaczniesz zdecyduj się na kształt krakersów. Foremki do ich wycięcia możesz zrobić z aluminiowej puszki i taśmy klejącej. W tym przypadku krakersy przedstawiają małe rybki, łezki i Pac-man'y.
2
Krakersy - przepis 2
Kształt foremek jest zupełnie dowolny. Do wycinania krakersów możesz użyć też małych foremek do ciastek.
3
Krakersy - przepis 3
Potrzebujesz kilku prostych składników takich jak utarty ser żółty, masło, mąka, sól i zimna woda.
4
Krakersy - przepis 4
Zacznij od zmiksowania wszystkich składników poza wodą. Miksuj aż ciasto będzie wyglądać jak piasek.
5
Krakersy - przepis 5
Następnie, cały czas miksując zacznij stopniowo dodawać wodę - po 1 łyżkę wody na raz.
6
Krakersy - przepis 6
Wyciągnij ciasto z robota i podziel na części wielkości małej piłeczki. Każdą z części owiń plastikiem i włóż do lodówki na około 20 minut.
7
Krakersy - przepis 7
Jak już ciasto będzie schłodzone to je rozwałkuj. Im ciasto będzie cieńsze tym krakersy będą bardziej chrupiące.
8
Krakersy - przepis 8
Teraz pora zacząć wycinać krakersiki.
9
Krakersy - przepis 9
Połóż wycięte krakersy na wyłożoną papierem blachę do pieczenia i włóż na 15 minut do piekarnika rozgrzanego do 175 stopni C.
10
Krakersy - przepis 10
Po tym czasie wyciągnij pierwszą serię krakersów z piekarnika i wstaw następną.
11
Krakersy serowe
Przełóż je na tackę, aby przestygły...
12
Krakersy serowe
... i przełóż do miseczek.
13
Krakersy serowe
Robienie tych krakersów jest naprawdę przyjemne a w ich robieniu dużą pomocą mogą być twoje dzieci. Zwykle z chęcią mieszają składniki i wycinają z ciasta różne wzorki. Smacznego i dobrej zabawy!
Strona 1 z 14

Powiązane porady

Popcorn
Galaretka wielkanocna
Migdały w cynamonie

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

anuszka
10.04.2013
uwielbiam domowe krakersy! Jednak najbardziej mi smakują, kiedy ciasto bardzo, bardzo cienko rozwałkuję, są wtedy super chrupiące.
naciafi
30.12.2012
PYCHOTA! Dziś popełniłam te krakersy i uważam, że są genialne!!:))
szczerze polecam:))