Bezglutenowe ciasteczka

Jak zrobić bezglutenowe ciasteczka z jabłkiem i imbirem?·

SoneaSonea - specjalista Tipy.pl
Bezglutenowe ciasteczka
1 z 18
Te ciasteczka świetnie nadają się na śniadanie i są niesamowicie zdrowe. Dlaczego? Mąka zastąpiona jest tutaj zmiksowanymi migdałami, które mają niezwykle dużo witamin i składników odżywczych.
P

* 3 szklanki zmiksowanych migdałów
* 4 łyżki nierafinowanego cukru trzcinowego
* 1/4 łyżeczki soli
* 1 łyżeczka sody do pieczenia
* 1 łyżeczka cynamonu
* 1/2 łyżeczki ziela angielskiego lub gałki muszkatołowej
* 1 szklanka drobno posiekanego jabłka
* 1 jajko
* 1 łyżka jabłkowego octu
* 1 łyżka tartego imbiru

1
Ciasteczka bezglutenowe 1
W tym przepisie nie ma żadnych tajemniczych składników. Potrzebujesz 3 szklanek zmielonych migdałów, jabłko, jajko, świeży imbir, ocet jabłkowy, soda do pieczenia, sól, cynamon i gałka muszkatołowa.
2
Ciasteczka bezglutenowe 2
Mielone migdały można dostać w sklepach ze zdrową żywnością, jednak możesz je zrobić samodzielne poprzez przemielenie migdałów przez młynek lub ich zmiksowanie w blenderze. Aby zrobić 3 szklanki mielonych migdałów będziesz potrzebować 2 szklanek całych. Miksuj je, aż do uzyskania pożądanej konsystencji.
3
Ciasteczka bezglutenowe 3
Mielone migdały powinny wyglądać tak jak na zdjęciu obok. Jeśli będziesz je za długo miksować otrzymasz migdałowe masło. Smaczne, jednak nie o takiej konsystencji jaką potrzebujemy do przepisu.
4
Ciasteczka bezglutenowe 4
Następnie dodaj cukier. Włącz jeszcze raz blender (robota kuchennego) na kilka sekund, aby wymieszać go z migdałami.
5
Ciasteczka bezglutenowe 5
Przełóż zmielone orzechy z cukrem do dużej miski a następnie dodaj do niej sodę do pieczenia, cynamon i sól.
6
Ciasteczka bezglutenowe 6
Dodaj również gałkę muszkatołową.
7
Ciasteczka bezglutenowe 7
Wszystko wymieszaj. Obierz jabłko ze skórki i pokrój na małe kawałki. Do mieszanki dodaj jedną szklankę drobno pokrojonego jabłka. Nie dodawaj więcej, ponieważ ciasteczka będą się rozpadać.
8
Ciasteczka bezglutenowe 8
Wszystko razem wymieszaj.
9
Ciasteczka bezglutenowe 9
Obierz imbir a następnie go zetrzyj na tarce o drobnych oczkach.
10
Ciasteczka bezglutenowe 10
Do miseczki wbij jajko, dodaj ocet jabłkowy i wymieszaj widelcem. Dodaj tam również starty imbir. Mokre składniki przelej do składników suchych i dobrze wymieszaj.
11
Ciasteczka bezglutenowe 11
Na początku może się wydawać, że ciasto jest zbyt suche, aby się razem trzymało, jednak mieszaj nadal. Wszystko się uda.
12
Ciasteczka bezglutenowe 12
Podziel ciasto na dwie części i zrób z nich kule.
13
Ciasteczka bezglutenowe 13
Spłaszcz każdą z kul na koła o grubości ok 1 cm i pokrój na 8 równych części (tak jak pizzę).
14
Ciasteczka bezglutenowe 14
Przenieś kawałki ciasta na blachę wyłożoną papierem do pieczenia.
15
Ciasteczka bezglutenowe 15
Dobrze, aby blacha do pieczenia była wyłożona podwójną warstwą papieru do pieczenia ponieważ orzechy się łatwo przypalają. Ciasteczka piecz przez 10-12 minut, jednak nie dłużej, aby nie były zbyt suche.
16
Ciasteczka bezglutenowe 16
Gotowe ciasteczka zjedz z masłem lub dżemem. Pamiętaj, że ciasteczka są same w sobie bardzo słodkie więc powinno wystarczyć samo masło.
17
Ciasteczka bezglutenowe
Pokochasz te ciasteczka nawet jeśli nie jesteś na diecie bezglutenowej. Są fantastyczne.
Strona 1 z 18

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane