Wymiana wizytówkami

Jak wymieniać się wizytówkami?
BiznesBiznes - specjalista Tipy.pl

Wizytówka świadczy o nas samych. Kiedy dajemy komuś naszą wizytówkę to tak, jakbyśmy dawali jakąś cząstkę siebie. Ponieważ wizytówki są bardzo ważne należy również znać savoir vivre ich dawania.
1
Wizytówki należy zawsze mieć przy sobie. W najmniej spodziewanym momencie mogą ci się przydać. Trzymaj je w aktówce, portfelu, w samochodzie, w torbie z którą chodzisz na siłownię, w kieszonce płaszcza, szufladzie biurka, walizce itp. Jeśli wybierasz się na spotkanie biznesowe warto zadbać o eleganckie etui na wizytówki.
2
Wizytówki dawaj czyste i niezniszczone. Na wizytówce muszą być zawarte aktualne informacje. Wyrzuć wszystkie wizytówki które ci się zniszczyły czy są już nieaktualne.
3
kreatywna wizytówka
Zainwestuj w wizytówki, które dobrze odzwierciedlają biznes jaki prowadzisz. Zatrudnij dobrego grafika lub zleć zrobienie wizytówek profesjonalnej firmie. Muszą być one wydrukowane na doskonałej jakości papierze. Im bardziej oryginalna wizytówka tym głębiej zapadnie w pamięci osobom, którym ją wręczysz.
4
Dawaj wizytówki tylko tym którzy o nie poproszę. Wizytówki należy wręczać trzymając je drukiem w kierunku osoby, której ją dajemy. Powinniśmy zawsze osobiście wręczać je do rąk zainteresowanych osób.
5
Jednej osobie dawaj tylko jedną wizytówkę. Kilka wizytówek możesz zostawić wyłącznie wtedy jeśli zostaniesz o to wyraźnie poproszony.
6
Najpierw należy dać swoją wizytówkę a później poprosić o nią rozmówcę - nigdy na odwrót. Możesz poprosić o wizytówkę pod warunkiem, że osoba ta jest tobie równa pod względem zawodowym. Osoby postawione wyżej od ciebie w hierarchii zawodowej powinny same zaproponować ci wręczenie wizytówki. Nie powinieneś ty ich o to prosić.
7
Wizytówkę powinno się przyjmować tak jakby była ona prezentem. Należy się jej bardzo uważnie przyglądnąć i przeczytać wszystkie zawarte na niej informacje. Następnie w dobrym tonie jest zadanie kilku pytań które przyjdą nam na myśl. Jeśli wizytówka należy do obcokrajowca i nie jesteśmy pewni jak wymawiać jego nazwisko należy się o to spytać. Dzięki temu w przyszłości unikniemy gafy. Podziękuj za wizytówkę, powiedz jakiś komplement na temat grafiki lub logo.
8
Jeśli jesteśmy na spotkaniu biznesowym kiedy to wizytówki wręcza się na początku w trakcie przedstawiania się wówczas wizytówkę należy położyć na stół przed sobą.
9
Wizytówkę należy schować do swojego terminarza, notesu czy etui na wizytówki. W żadnym wypadku nie należy chować wizytówki do kieszeni spodni czy płaszcza. Nieposzanowanie czyjeś wizytówki jest lekceważące dla człowieka który nam ją wręczył.
?

Wskazówki
* Nigdy nie składaj wizytówek!

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane