Paczkomat

Jak korzystać z paczkomatu?

SoneaSonea - specjalista Tipy.pl
Paczkomaty to skrzynki pocztowe zlokalizowane w większości miejscowości w Polsce. To co je wyróżnia to to, że można z nich odebrać przesyłkę o dowolnej godzinie i w każdy dzień tygodnia.
1
Rejestracja w systemie

Najpierw bez względu na to, czy chcesz nadać czy odebrać paczkę musisz się zarejestrować w serwisie www.paczkomaty.pl i wskazać w swoim profilu paczkomat z którego będziesz korzystać (można później w dowolnym momencie zmienić paczkomat na inny).

2
Nadawanie paczek

Przygotuj paczkę do nadania poprzez aplikację Managera Paczek. Wybierz czy chcesz paczkę nadać bezpośrednio przez paczkomat czy przez oddział InPost.

Nadawanie paczek bezpośrednio do Paczkomatu

Po wygenerowaniu etykiety adresowej masz 24h na przekazanie paczki do Paczkomatu (tego, który masz wybrany w swoim profilu w Menagerze Paczek). Paczki przygotowanej do nadania bezpośrednio do Paczkomatu nie można nadać w oddziale InPost. Udaj się do paczkomatu razem z przesyłką i wpisz w ekranie paczkomatu kod nadania (znajdziesz go pod kodem kreskowym na etykiecie adresowej paczki) a następnie zeskanuj kod paczki (lub wpisz go ręcznie). W tym momencie powinna otworzyć się skrytka do której należy włożyć paczkę i wydrukować paragon nadania.

Nadawanie paczek poprzez oddział InPost

Etykieta adresowa dla paczki nadawanej w oddziale InPost nie ma okresu ważności, więc możesz ją nadać w dowolnym momencie. Aby ją nadać należy przygotować paczkę do wysłania poprzez aplikację Managera Paczek i zanieść ją do oddziału InPost.

3
Odbieranie paczek z Paczkomatów

Poczekaj na SMS i e-maila z wiadomością, że przesyłka znajduje się już w paczkomacie i czeka na odbiór. W wiadomości będą znajdować się takie informacje jak: numer przesyłki, numer Paczkomatu z jego adresem i kod odbioru. W przeciągu 3 dni od otrzymania tej wiadomości udaj się do paczkomatu. Na paczkomacie znajdziesz ekran na którym wpisz kod odbioru. Po automatycznym otwarciu skrzynki odbierz swoją przesyłkę.

Powiązane porady

klienci firmy
Fani na Facebooku
Własna działalność gospodarcza

Podobne porady

Komentarze (4)

* Pola wymagane

nie-logik
28.04.2016
Logiku kod nadania to kod nadanie ( krótki 6 cyfrowy) a kod paczki (długi) to zupełnie inny kod podpisany pod paskowym można go zeskanować lub jak się nie uda wpisac ręcznie więc są dwa do nadania paczki. I tyle "logikowania"
logik
08.06.2015
Punkt 2 w żółtym kółeczku napisany jest bez sensu. Najpierw napisano że trzeba napisać kod nadania na przyciskach widocznych na ekranie (domyślnie monitora), a następnie kod paczki (może też nadania, a może inny) trzeba skanować, lub jeszcze raz pisać. Po co trzy razy rejestrować kod paczki? Nie można tego zrobić raz ręcznie lub raz czytnikiem?
kupujący
01.06.2015
Potwierdzam, do zamawiania i odbierania paczek nie potrzeba rejestracji. Rejestracja tyko przy nadawaniu przesyłek.
Dor
01.05.2015
Żeby odebrać paczkę nie trzeba się rejestrować.