spotkanie biznesowe

Jak zachowywać się na spotkaniach biznesowych?
BiznesBiznes - specjalista Tipy.pl

Umiejętność zachowania się w towarzystwie odgrywa ważną rolę w pracy oraz wszystkich kontaktach biznesowych. Od tego czy wiemy jak się zachować w odpowiednim momencie może zależeć zarówno nasz zawodowy sukces jak i porażka.
1
Podanie ręki
Powitanie

Podczas spotkania biznesowego zawsze należy witać się poprzez podanie ręki. Podać rękę należy każdej osobie (mężczyznom i kobietom) i mocno wstrząsnąć około 3 razy. Nie ściskaj ręki bardzo mocno. Nie należy również podawać ręki wiotkiej, niezdecydowanej (tzw "śnięta ryba"). Podczas spotkania służbowego, witając się z równą ci rangą pracownicą firmy należy podać jej rękę. Jeśli witasz się z szefową lub pracownicą o wyższym szczeblu - czekasz aż ona poda ci rękę.
2
Przedstawianie osób

Podczas przedstawiania sobie dwóch osób należy kierować się zasadami:
- przedstawiamy osobę młodszą osobie starszej
- przedstawiamy osobę zajmującej niższe stanowisko osobie zajmującej stanowisko wyższe
3
Należy przedstawiać się innym ludziom ale nigdy nie należy przerywać czyjeś rozmowy. W tym przypadku należy stanąć obok osób rozmawiających i poczekać na sprzyjającą okazję. Na przyjęciach na stojąco zwykle nie podchodzi do dwóch rozmawiających ze sobą osób.
4
Przy stole

Lunch, obiad czy kolacja biznesowa jest również bardzo ważnym momentem kiedy możesz się wykazać swoimi manierami przy stole.
- Nigdy nie opieraj się o stół łokciami. Na stole mogą znajdować się wyłącznie twoje dłonie oraz nadgarstki.
- Serwetkę należy położyć na kolana dopiero gdy wszyscy goście usiądą. Serwetka ta chroni twoje ubranie przed zabrudzeniem oraz służy do wycierania rąk i ust.
- Usta wcieramy serwetką zanim sięgniemy po kieliszek.
- Sztućce używaj wg kolejności w jakiej są ułożone zaczynając od tych, które znajdują się po zewnętrznych stronach.
- Zacznij jeść dopiero gdy każdy z gości otrzyma swoją porcję.
- Jedz małymi kęsami i wolno przeżuwaj.
- Potrawy są zwykle należycie przyprawione. Spróbuj dania zanim skorzystasz z soli.
- Po skończeniu jedzenia odłóż serwetkę na stół, kładąc ją obok talerza po lewej stronie.
?

Wskazówki
* Zawsze zostawiaj napiwek
* Po zakończeniu jedzenia pozostań przy stole jeszcze około 20-30 min
* Nigdy się nie spóźniaj

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

zemkap
14.09.2011
Wydaje mi się, że jest tutaj mały błąd. Podczas podawania ręki nie kiwamy i machamy nią jak w cyrku. Uścisk powinien być statyczny, zdecydowany. Informacje te pochodzą z wielu szkoleń oraz książek na temat zachować podczas spotkań biznesowych.
I bardzo ważna rzecz to taka aby podczas podawania ręki patrzeć na twarz drugiej osoby.