Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Desery > Budynie i Puddingi > Jak zrobić karmel z mleka skondensowanego?

Jak zrobić karmel z mleka skondensowanego?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4/5 (5 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Wyobraź sobie kremowy, gęsty, brązowy karmel zrobiony z najprostszych składników - mleka i cukru. To czego będziesz jeszcze potrzebować to garnek gotującej się wody i kilka godzin. Ciężko w to uwierzyć, ale najlepszy karmel robi się właśnie w taki prosty sposób.
Rzeczy, których potrzebujesz:
1 puszka słodzonego mleka skondensowanego, 1 duży garnek z wodą
1
karmel z mleka
Oderwij etykietę na puszce ze słodzonym mlekiem skondensowanym. Nie otwieraj puszki. Puszkę włóż do dużego garnka i wypełnij go wodą, tak, aby woda przykrywała puszkę co najmniej 3cm. Teraz wyciągnij puszkę zaś garnek z samą wodą postaw na gaz. Jak już woda się zagotuje włóż do środka puszkę z mlekiem kondensowanym i zmniejsz ogień, aby woda tylko lekko bulgotała. Gotuj puszkę z mlekiem co najmniej 2 godziny (jeśli chcesz, aby karmel był gęsty i bardzo ciągnący się gotuj co najmniej 3h). Co 30 min dolewaj do garnka wody - pamiętaj, że puszka musi być cały czas nią zakryta.
2
karmel z mleka zagęszczonego
Jak już minie czas gotowania (2-3h) wyłącz gaz i pozostaw puszkę w gorącej wodzie przez kolejne 30 minut, aby się stopniowo nieco ochłodziła. Jeśli wyciągniesz ją z wody od razu wówczas w puszce może być wysokie ciśnienie i może ona eksplodować przy próbie otwarcia. Po 30-45 minutach otwórz puszkę. Karmel zacznie od razu z niej wypływać.
3
Karmel z mleka skondensowanego
Gotowy karmel przełóż do słoiczka. Smacznego!
 4/5 (5 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (4)

ag - 2016-09-05
Co za idiotyzm!!! Jeśli szanowny autor wpisu nie wie, o czym pisze, to po co w ogóle się za to bierze? Karmel jest to palony cukier! Natomiast masa, która powstaje z mleka gotowane z cukrem, to kajmak.
Krzysiek - 2015-03-29
Nie karmel tylko kajmak. Do karmelu się mleka nie dodaje tylko sam cukier się gotuje. Zupełnie coś innego. Nie mieszajcie pojęć...
mania - 2014-12-23
A mnie bardziej smakuje ten gotowany z mleka. Jest mniej "chemiczny" ;) Bardzo fajny opis jak go zrobic. Dziekuje :)
grazyna2 - 2013-04-17
Teraz można kupić gotowy karmel - nie widzę różnicy
 
Ciągnące się miękkie toffi szybko znikają w ustach wszystkich gości i domowników. Do ich przygotowania konieczny będzie...
Jak zrobić świąteczne karmelki?
Ciągnące się miękkie toffi szybko znikają w ustach...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt