Karmel z mleka skondensowanego

Jak zrobić karmel z mleka skondensowanego?·

SoneaSonea - specjalista Tipy.pl
Karmel z mleka skondensowanego
1 z 4
Wyobraź sobie kremowy, gęsty, brązowy karmel zrobiony z najprostszych składników - mleka i cukru. To czego będziesz jeszcze potrzebować to garnek gotującej się wody i kilka godzin. Ciężko w to uwierzyć, ale najlepszy karmel robi się właśnie w taki prosty sposób.
P

* 1 puszka słodzonego mleka skondensowanego
* 1 duży garnek z wodą

1
karmel z mleka
Oderwij etykietę na puszce ze słodzonym mlekiem skondensowanym. Nie otwieraj puszki. Puszkę włóż do dużego garnka i wypełnij go wodą, tak, aby woda przykrywała puszkę co najmniej 3cm. Teraz wyciągnij puszkę zaś garnek z samą wodą postaw na gaz. Jak już woda się zagotuje włóż do środka puszkę z mlekiem kondensowanym i zmniejsz ogień, aby woda tylko lekko bulgotała. Gotuj puszkę z mlekiem co najmniej 2 godziny (jeśli chcesz, aby karmel był gęsty i bardzo ciągnący się gotuj co najmniej 3h). Co 30 min dolewaj do garnka wody - pamiętaj, że puszka musi być cały czas nią zakryta.
2
karmel z mleka zagęszczonego
Jak już minie czas gotowania (2-3h) wyłącz gaz i pozostaw puszkę w gorącej wodzie przez kolejne 30 minut, aby się stopniowo nieco ochłodziła. Jeśli wyciągniesz ją z wody od razu wówczas w puszce może być wysokie ciśnienie i może ona eksplodować przy próbie otwarcia. Po 30-45 minutach otwórz puszkę. Karmel zacznie od razu z niej wypływać.
3
Karmel z mleka skondensowanego
Gotowy karmel przełóż do słoiczka. Smacznego!
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (4)

* Pola wymagane

ag
05.09.2016
Co za idiotyzm!!! Jeśli szanowny autor wpisu nie wie, o czym pisze, to po co w ogóle się za to bierze? Karmel jest to palony cukier! Natomiast masa, która powstaje z mleka gotowane z cukrem, to kajmak.
Krzysiek
29.03.2015
Nie karmel tylko kajmak. Do karmelu się mleka nie dodaje tylko sam cukier się gotuje. Zupełnie coś innego. Nie mieszajcie pojęć...
mania
23.12.2014
A mnie bardziej smakuje ten gotowany z mleka. Jest mniej "chemiczny" ;) Bardzo fajny opis jak go zrobic. Dziekuje :)
grazyna2
17.04.2013
Teraz można kupić gotowy karmel - nie widzę różnicy