Pesto z bazylii i orzechów piniowych

Jak zrobić pesto z bazylii i orzechów piniowych?·

SoneaSonea - specjalista Tipy.pl
Pesto z bazylii i orzechów piniowych
1 z 17
Jest to jeden z moich ulubionych sosów. Zrobiony jest z bazylii, orzechów piniowych, parmezanu i kilku innych składników. Robi się go szybko więc jeśli nigdy do tej pory nie robiłeś sosu pesto to teraz masz okazję. Potrzebujesz jedynie poniższych składników oraz około 15 minut.
P

* ---- składniki na 1 szklankę pesto ----
* 4 szklanki bazylii
* 1/4 szklanki oliwy z oliwek
* 1/3 szklanki orzeszków piniowych
* 2 ząbki czosnku
* Sok z połowy cytryny
* 1/2 szklanki tartego parmezanu
* Sól i pieprz do smaku

1
Pesto przepis - 1
Zbierz potrzebne składniki na pesto.
2
Pesto przepis - 2
Ten krok jest opcjonalny i zależy wyłącznie od twojej tolerancji ostrego smaku czosnku. Jeśli jest on dla ciebie zbyt ostry wówczas przysmaż go kilka minut na patelni razem z łupką - będzie wówczas słodki i łagodny. Jeśli lubisz surowy czosnek, wówczas go nie podsmażaj tylko przeciśnij przez praskę i dodaj do pozostałych składników.
3
Pesto przepis - 3
Po 2-3 minutach dodaj na patelnię orzeszki piniowe i je podsmaż.
4
Pesto przepis - 4
Uważnie patrz na smażące się orzeszki, ponieważ łatwo jest je przypalić. Jak już zaczną robić się złoto brązowe wówczas ściągnij patelnię z ognia i odstaw na bok, aby orzeszki całkowicie wystygły.
5
Pesto przepis - 5
Obierz czosnek ze skórki. Powinna ona łatwo zejść jeśli czosnek był przysmażony. Teraz nadszedł czas na zmiksowanie wszystkich składników.
6
Pesto przepis - 6
Najpierw włóż do blendera lub robota kuchennego bazylię. Tradycyjnie pesto robi się w moździerzu, jednak ten sposób jest o wiele szybszy. W tym momencie możesz dodać do swojego pesto również inne zioła takie jak np. pietruszkę, oregano czy kolendrę. Możesz również poeksperymentować i dodać nawet kapustę czy szpinak, aby zwiększyć właściwości odżywcze pesto.
7
Pesto przepis - 7
Dodaj do miksera orzeszki piniowe. Orzeszki piniowe możesz również zastąpić migdałami lub nawet orzechami włoskimi.
8
Pesto przepis - 8
Teraz dodaj obrany ząbek czosnku...
9
Pesto przepis - 9
... i oliwę...
10
Pesto przepis - 10
... oraz sok z cytryny - świeżo wyciśnięty. Pamiętaj, że do pesto dodaje się zawsze najlepsze i najświeższe składniki.
11
Pesto przepis - 11
Teraz zacznij wszystko miksować trybem pulsacyjnym (5-10 sek). Na początku składniki nie będą się ze sobą łączyć.
12
Pesto przepis - 12
Kontynuuj miksowanie trybem pulsacyjnym aż wszystkie składniki będą wyglądać jak pasta. Jeśli nie będą chciały się połączyć to dodaj 1-2 łyżki wody lub oliwy.
13
Pesto przepis - 13
Przestań miksować jak wszystkie składniki będą przypominać gładką pastę przypominającą nieco bardzo gęsty sos.
14
Pesto przepis - 14
Na koniec dodaj tarty parmezan i znów miksuj trybem pulsacyjnym aż wszystko się ze sobą połączy.
15
Pesto przepis - 15
Spróbuj pesto. Jeśli uważasz to za konieczne dodaj nieco soli i pieprzu. Pamiętaj o tym, że parmezan jest słony, więc nie będziesz potrzebować dużo soli.
16
Makaron pesto
Sos pesto jest gotowy. Najlepszy będzie z makaronem, jednak świetnie nadaje się również do kanapek, jako dip lub jako marynata do kurczaka
Strona 1 z 17

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane