mężczyzna z kobietą w restauracji

Jak się zachować w restauracji?
BiznesBiznes - specjalista Tipy.pl

Nasze dobre maniery świadczą o nas samych. Sposób zachowania może wpłynąć w znacznej mierze zarówno na nasze życie osobiste jak i zawodowe. Człowiek doskonale znający zasady Savoir Vivre'u jest postrzegany jako człowiek obyty, światowy i kulturalny. Takim właśnie ludziom powierza się stanowiska kierownicze, władzę oraz kapitał. Poniżej przedstawiam kilka wskazówek jak należy zachowywać się w restauracji. Bez względu na to czy masz aspiracje awansować na wysokie stanowisko, chcesz zdobyć zaufanie klienta czy po prostu chcesz zaprosić dziewczynę na randkę - przeczytaj poniższe wskazówki, aby uniknąć popełnienia gafy w restauracji.
1
Wchodząc do restauracji mężczyzna powinien przepuścić kobietę w drzwiach. Po wejściu pomaga kobiecie zdjąć płaszcz po czym odwiesza go na pobliski wieszak.
2
Podchodząc do stolika idzie najpierw kelner, później mężczyzna zapraszający a następnie towarzysz. Jeśli jest to kobieta wówczas należy odsunąć jej krzesło, aby mogła usiąść.
3
Jeśli na stole jest serwetka wówczas należy ją wziąć i położyć sobie na kolanach. Służy ona do wycierania rąk oraz ust. Usta i ręce należy wytrzeć zawsze przed sięgnięciem po kieliszek, aby nie zrobić na nim nieeleganckich, tłustych plam.
4
Jeśli osoba towarzysząca coś zamawia, my również musimy to obowiązkowo zrobić, nawet jeśli nie jesteśmy głodni. To samo dotyczy drugiego dania czy deseru. Jest bardzo nieelegancko przyglądać się jak ktoś je.
5
Zamówienie powinna złożyć zawsze najpierw osoba zaproszona a dopiero później zapraszający. Najbezpieczniej jest wybierać dania o cenie średniej - ani nie najtańsze ani nie najdroższe.
6
Jeśli znajdujemy się na przyjęciu gdzie będzie podawane kilka posiłków wówczas możemy mieć problem z doborem sztućców do dań. Należy wiedzieć że sztućce zawsze są układane w takiej kolejności w jakiej będą podawanie później dania. Z tego powodu należy zawsze zaczynać od sztućców położonych z zewnętrznej strony.
7
Mężczyzna powinien sięgnąć po swoje sztućce dopiero wówczas gdy zrobi to kobieta. Sięgamy po sztućce również dopiero gdy zrobi to nasz przełożony, ważny klient lub starsza osoba. Jest to wyraz szacunku.
8
Jeść należy w podobnym tempie do towarzyszącej nam osoby. Nie jest dobrze kończymy najpierw a później przyglądamy się jak osoba towarzysząca je.
9
Kończąc posiłek kładziemy sztućce równolegle do siebie. Jeśli je skrzyżujemy będzie oznaczało to że jesteśmy w trakcie posiłku - jeśli cokolwiek jeszcze na talerzu zostało kelner nie weźmie nam talerza myśląc że jeszcze będziemy to jeść. Jeśli na talerzu nic nie zostawimy a sztućce będą skrzyżowane wówczas będzie to oznaczało, że chcemy dokładkę.
10
Po skończeniu posiłku odkładamy serwetkę na stół po lewej stronie talerza.
11
Za posiłek powinna zapłacić osoba zapraszająca.
12
Za każdym razem kiedy kobieta wstaje od stołu mężczyzna powinien wstać i pomóc jej odsunąć krzesło.
?

Wskazówki
* Ryb nie należy jeść dwoma widelcami! Do tego celu służą specjalne sztućce. Widelec z krótszymi ząbkami i tępy nóż typu łopatka. Nożem tym rozsuwamy i podtrzymujemy mięso.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

miu
07.01.2014
Ciekawe, że w innym artykule tutaj na portalu (tytuł: "Jak używać serwetki w restauracji") powiedziane jest, że serwetkę odkładamy po prawej stronie talerza po zakończonym posiłku.... I jeszcze dodane: "Niektóre źródła podają, że serwetkę należy odłożyć po lewej stronie nakrycia jednak jest to błąd." No to jak w końcu....?