nauka,skuteczność,szybko,szkoła

Jak skutecznie się uczyć?
Katiax33 - specjalista Tipy.pl

Kolejny raz dowiadujesz się późnym wieczorem, że jutro musisz zaliczyć ważny sprawdzian, na który jesteś nieprzygotowany, ponieważ kompletnie o nim zapomniałeś lub miałeś inne sprawy niecierpiące zwłoki? Oto kilka rad, które wybawią cię z opresji.
P

* niebieski długopis
* kolorowy długopis
* kartka papieru
* otwarty umysł
* mała dawka cierpliwości
* optymizm

1
Przekartkuj cały dział starając się zapamiętać najważniejsze rzeczy, które najczęściej zaznaczone są pogrubioną czcionką.
2
Wynotuj na kartce zapamiętane wyrażenia. Podkreśl je kolorowym długopisem. Są to najistotniejsze zagadnienia. Jeżeli nie zapamiętałeś wszystkiego za pierwszym razem, odszukaj słowa-klucze w książce raz jeszcze i zapisz je na papierze.
3
Przypomnij sobie układ poprzednich sprawdzianów. Może nauczyciel zwraca szczególną uwagę na postacie, daty, opisy, wzory. Przewiduj pytania nauczyciela. Często prace klasowe układane są według schematu.
4
Dokładnie przeanalizuj repetytorium zamieszczone na końcu działu. Znajdują się w nim najważniejsze zagadnienia spisane w pigułce.
5
Przeczytaj tuż przed snem wszystkie słowa wynotowane na kartce. Optymistycznie nastawiony, śpij spokojnie.
?

Wskazówki
* Nie denerwuj się, że nie zapamiętasz najważniejszych informacji.
* Uwierz we własne możliwości i chłonność umysłu.
* Czasu jest wystarczająco dużo, niezależnie ile go masz :)
* Nie martw się na zapas.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Kasia
28.01.2018
Dzięki za rady. Na pewno tak spróbuję zrobić. ☺