Pędzle do malowania

Jak dbać o pędzle do malowania?
ZlotaRaczkaZlotaRaczka - specjalista Tipy.pl

Malowanie ścian wymaga dobrych i odpowiednio przechowywanych narzędzi. Nie musisz jednak za każdym razem kupować nowych. Jeśli będziesz dobrze dbał o swoje pędzle do malowania mogą one posłużyć Ci przez wiele lat. Poniżej znajdziesz kilka sposobów, jak je myć i konserwować.
P

* Woda z mydłem
* Grzebień
* Terpentyna
* Gorący ocet
* Płyn do zmiękczania tkanin

1
Przed rozpoczęciem malowania umyj pędzle letnią wodą z mydłem. Usuniesz wówczas wszystkie włosy, które z nich wypadły i tym samym sprawisz, że nie trafią one do farby. Pamiętaj jednak, by przed użyciem je dobrze wysuszyć. Dobrym sposobem jest także przeczesanie pędzla grzebieniem - usuniesz włosy luźno osadzone.
2
Po malowaniu zawsze myj pędzle na bieżąco. Pędzle używane do farby lateksowej myj ciepłą wodą z mydłem, a te, które używałeś do farby olejnej umyj terpentyną lub gorącym octem. Ocet ten sprawi ponadto, że sztywny suchy pędzel stanie się z powrotem miękki
3
Pamiętaj, by nigdy nie opierać pędzli na włosiu. Włosie rozproszy się, a pędzel nie będzie nadawał się do ponownego użytku.
4
Pędzle płucz zawsze do czasu, aż woda będzie czysta. Do ostatniej wody do płukania dodaj odrobinę płynu do zmiękczania tkanin. Dodatek ten sprawi, że włosie będzie ładne i miękkie przez długi czas.
5
wieszak na pędzle
Pamiętaj, by przechowywać pędzle w pozycji wiszącej. Włosie nie zniszczy się, a pędzle starczą na dłużej. Najlepszym rozwiązaniem będzie zawieszenie ich na specjalnie do tego celu przygotowanych haczykach.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane