Domek z piernika

Jak zrobić szwedzki domek z piernika?
AlokiAloki - specjalista Tipy.pl

Domki z piernika są niezwykle urocze i są wspaniałą dekoracją na Święta Bożego Narodzenia. Detale tego domku takie jak sople lodu, drewno wykonane z cynamonu czy śnieg z cukru pudru sprawiają, że dom wygląda jak ze szwedzkiej wioski.
P

* Ciasto na domek z piernika (link poniżej)
* Mąka do posypania
* Syrop karmelowy (link poniżej)
* Lukier
* Cukier puder do posypania

1

Ciasto na domek z piernika zrób z tego przepisu -> domek z piernika. Ściany możesz skleić gęstym lukrem lub skarmelizowanym cukrem. Aby zrobić skarmelizowany cukier zagotuj pół szklanki wody z 2 szklankami cukru. Uważaj, aby nie przypalić karmelu! Skleisz nim z łatwością ściany domu jednak musisz pracować szybko bo lukier bardzo szybko twardnieje. Najlepiej jest go co jakiś czas podgrzewać, aby był płynny jednak delikatnie aby się nie przypalił.

2
Szablon domu z piernika

Wydrukuj szablon domku (szablon domku) i wytnij. Będziesz potrzebować 2 x przód domku (nie wycinaj okien ani drzwi na tylną ścianę domku), 2x boki domku oraz komin (każdą z części wytnij 1x). Wytnij również 2 prosokąty o wymiarach 17,5 x 20 cm - na dach domu.

3
Ciasto rozwałkuj na grubość około 3mm na posypanej mąką stolnicy. Włóż do lodówki, aby stwardniało. Delikatnie posyp wierzch ciasta mąką, przyłóż do niego szablony domku i wytnij małym nożykiem. Zachowaj wycięte drzwi domku. Części domku z ciasta przełóż na wyłożoną papierem blachę do pieczenia. Piecz w piekarniku rozgrzanym według przepisu (link do przepisu w 1 kroku). W połowie czasu pieczenia odwróć ciasto na drugą stronę. Po upieczeniu odłóż na bok aby całkiem wystygło.
4
Domek z piernika - przepis 4
Zanurz jedną z krawędzi ściany domu w gorącym, płynnym karmelu, poczekaj aż nadmiar karmelu ocieknie.
5
Domek z piernika - przepis 5
Staraj się szybko sklejać części domku, ponieważ karmel szybko twardnieje. Uważaj, aby się ie poparzyć. Aby skleić ściany przyłóż je do siebie w taki sposób, aby zachować kąt prosty.
6
Domek z piernika - przepis 6
Na dach nałóż karmel za pomocą pędzelka.
7
Domek z piernika - przepis 7
Dach przyklejaj ostrożnie upewniając się, że robisz to równo.
8
Domek z piernika - przepis 8
Komin skleisz również karmelem. W tym przypadku nie musisz używać pędzelka. Poszczególne części możesz maczać w karmelu tak jak wcześniej, jednak rób to bardzo ostrożnie pamiętając że karmel jest bardzo gorący.
9
Domek z piernika
Na koniec przyklej komin do dachu oraz drzwi. Cegłówki na dachu, sople i ramy okienne zrobić z gęstego lukru wyciśniętego przez dziurkę w plastikowym woreczku. Drewno przed domkiem z cynamonu. Całość posyp cukrem pudrem, aby dom wyglądał jak świeżo oprószony śniegiem.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

anna
22.12.2015
Przepraszam, ale gdzie jest przepis na syrop karmelowy, bo nie widzę. Mogę prosić o podanie przepisu:-)
spasi
21.12.2011
Zrobiłam- wyszedł super! Szkoda tylko, ze nie wiedziałam że przy karmelizowaniu cukru nie wolno go mieszać i w efekcie robiłam to dwukrotnie bo za pierwszym razem się nie skarmelizował.
Karolina
14.12.2011
Wspaniałe wykonanie, gratuluję pomysłu i efektu. Drewienka z cynamonu wprost urzekające!!!