Rozmnażanie bluszczu

Jak rozmnożyć bluszcz?

BarnabaBarnaba - specjalista Tipy.pl
Rozmnażanie bluszczu
1 z 4
Bluszcz się bardzo łatwo rozmnaża o czym należy pamiętać podczas sadzenia go w ogrodzie. Wiele osób wykorzystuje tą roślinę do zakrycia nieładnych ścian lub nawet śmieci, jednak raz zasadzony bluszcz jest później bardzo trudny do wytępienia i niezwykle ciężko jest się go pozbyć. Bluszcz jest również bardzo ładną rośliną doniczkową i może pięknie ozdabiać nasze wnętrza. Poniżej dowiesz się jak w prosty sposób go rozmnożyć.
1
rozmnażanie bluszczu - krok 1
Przygotuj doniczkę z mieszanką żyznej ziemi ogrodowej i piasku (3:1). Utnij szczytowe fragmenty bluszczu o długości około 10 cm i usuń dolne liście. Fragmenty bluszczu włóż do ziemi na głębokość ok 3cm, podlej, przykryj folią i postaw na parapecie w jasnym, słonecznym miejscu. W jednej doniczce może być zasadzonych kilka bluszczy, jednak nie powinny być one zbyt blisko siebie, aby światło słoneczne docierało do wszystkich liści. Sadzonkę podlewaj około raz w tygodniu, jak ziemia będzie sucha. Po każdym podlaniu obróć nieco doniczkę, aby wszystkie sadzonki miały tyle samo światła.

Po około miesiącu czasu młody bluszcz będzie już ukorzeniony i będzie można ściągnąć folię.
2
rozmnażanie bluszczu - krok 2
Najłatwiej ukorzeniają się pędy płożące. Dlatego wystarczy je odciąć od rośliny matczynej i wsadzić do ziemi w doniczce.
3
rozmnażanie bluszczu - krok 3
Jeśli chcesz, aby bluszcz w ogrodzie był bardziej gęsty wystarczy przysypać ziemią koniec któreś z pędów pnących. Pęd się bardzo szybko ukorzeni.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

luizaciza
15.05.2018
http://klik.do/V9PK tak tez mozna