Chipsy jabłkowe

Jak zrobić chipsy jabłkowe?

AkiAki - specjalista Tipy.pl
Chipsy jabłkowe można dostać w sklepach ze zdrową żywnością, jednak można je zrobić również samemu. Nie jest to trudne jednak niestety czasochłonne.
P

* Jabłka
* Cukier
* Cynamon

1
Jabłka myjemy i wycieramy ręcznikiem papierowym do sucha. Następnie kroimy w cienkie okrągłe plastry (2-3mm) i wycinamy gniazda nasienne.
2
Aby jabłka nie ściemniały możemy je moczyć w soku cytryny z odrobiną soli przez 15 minut.

Aby jabłka nie traciły witaminy C możesz je również namoczyć w soku porzeczkowym.

Jeśli lubisz słodycze wówczas zagotuj szklankę wody ze szklanką cukru cały czas mieszając. Ściągnij syrop z ognia i zalej nim plasterki jabłka. Mocz jabłka w syropie kilka godzin lub nawet całą noc.
3
Do suszenia jabłek najlepiej użyć sitek suszarki, jednak może być również blacha. Na blasze do pieczenia wyłożonej papierem układamy pojedynczą warstwę plastrów jabłek. Przed pieczeniem posyp jabłka cynamonem.
4
Jabłka susz w piekarniku rozgrzanym do 70 stopni C, przy uchylonych drzwiczkach, tak długo, aż staną się sztywne (kilka godzin). Następnie zwiększ temperaturę do 100 C i susz je kolejną godzinę, uważając, aby się nie przypaliły.
5
Szybsza metoda suszenia jabłek: Plasterki jabłka włóż do piekarnika rozgrzanego do 160°C i piecz 20-30 min. Jabłka na początku będą miękkie, jednak kiedy całkiem wystygną staną się bardziej chrupkie.
6
Po ususzeniu jabłek włóż je do hermetycznego pojemnika i przechowuj w suchym miejscu.

Powiązane porady

banan
bita śmietana
Owocowe szaszłyki

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

Dupa
14.09.2015
HEHEHEHHE DUPA ! :D
letnianutka1996
31.07.2013
takie czipsy szybko schodzą,sama się przekonałam.Film się dopiero co zaczął a ja już wszystkie zjadłam.Są pyszne,i warte wysiłku.Jak będę miała czas to muszę je znowu zrobić.