Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Desery > Desery Owocowe > Jak zrobić chipsy jabłkowe?

Jak zrobić chipsy jabłkowe?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.2/5 (13 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Chipsy jabłkowe można dostać w sklepach ze zdrową żywnością, jednak można je zrobić również samemu. Nie jest to trudne jednak niestety czasochłonne.
Rzeczy, których potrzebujesz:
Jabłka, Cukier, Cynamon
1
Jabłka myjemy i wycieramy ręcznikiem papierowym do sucha. Następnie kroimy w cienkie okrągłe plastry (2-3mm) i wycinamy gniazda nasienne.
2
Aby jabłka nie ściemniały możemy je moczyć w soku cytryny z odrobiną soli przez 15 minut.

Aby jabłka nie traciły witaminy C możesz je również namoczyć w soku porzeczkowym.

Jeśli lubisz słodycze wówczas zagotuj szklankę wody ze szklanką cukru cały czas mieszając. Ściągnij syrop z ognia i zalej nim plasterki jabłka. Mocz jabłka w syropie kilka godzin lub nawet całą noc.
3
Do suszenia jabłek najlepiej użyć sitek suszarki, jednak może być również blacha. Na blasze do pieczenia wyłożonej papierem układamy pojedynczą warstwę plastrów jabłek. Przed pieczeniem posyp jabłka cynamonem.
4
Jabłka susz w piekarniku rozgrzanym do 70 stopni C, przy uchylonych drzwiczkach, tak długo, aż staną się sztywne (kilka godzin). Następnie zwiększ temperaturę do 100 C i susz je kolejną godzinę, uważając, aby się nie przypaliły.
5
Szybsza metoda suszenia jabłek: Plasterki jabłka włóż do piekarnika rozgrzanego do 160°C i piecz 20-30 min. Jabłka na początku będą miękkie, jednak kiedy całkiem wystygną staną się bardziej chrupkie.
6
Po ususzeniu jabłek włóż je do hermetycznego pojemnika i przechowuj w suchym miejscu.
Jak zrobić chipsy z ziemniaków w piekarniku?
Jak zrobić pudełko z papieru?
Jak zrobić chipsy z cukinii?
Jak zrobić chipsy z jarmużu?
 4.2/5 (13 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (2)

Dupa - 2015-09-14
HEHEHEHHE DUPA ! :D
letnianutka1996 - 2013-07-31
takie czipsy szybko schodzą,sama się przekonałam.Film się dopiero co zaczął a ja już wszystkie zjadłam.Są pyszne,i warte wysiłku.Jak będę miała czas to muszę je znowu zrobić.
 
Jeśli masz wyrzuty sumienia po zjedzeniu całego opakowania tłustych i słonych chipsów to jest na to sposób - możesz je...
Jeśli masz wyrzuty sumienia po zjedzeniu całego opakowania...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt