wieniec świąteczny z filcu

Jak zrobić wieniec świąteczny z gwiazd betlejemskich z filcu?
MaryKrismasMaryKrismas - specjalista Tipy.pl

Każdy myśli, że gwiazda betlejemska ma wyłącznie czerwono-zielony kolor. Nie jest to jednak prawdą. Można spotkać ją również w białej odmianie, a gdy dodatkowo zależy to tylko i wyłącznie od posiadanego przez nas koloru filcu, sprawa staje się banalnie prosta. Wieniec z białych gwiazd betlejemskich wygląda nietuzinkowo. To doskonałe uzupełnienie bożonarodzeniowych dekoracji. Poniżej dowiesz się jak go wykonać.
P

* wianek styropianowy (oponka) o średnicy 35-40cm
* biały filc wełniany (arkusz o wymiarach około 150 cm x 90 cm)
* woda
* ręczniki
* gumowe rękawiczki
* igła
* biała i zielona gruba nić (np. mulina lub włóczka)
* pistolet z klejem na gorąco
* kawałek ciemnozielonego i zielonego filcu
* wata, watolina lub inne wypełnienie
* haczyk do powieszenia wieńca

1
Styropianowy wieniec owiń pasem białego filcu.
2
Zatkaj zlew korkiem, umieść w nim pozostały biały filc i lekko zwilż go wodą, zgniatając go jednocześnie w kulkę, żeby nadać mu nieco „pomięty” wygląd. Zagotuj wodę i polej nią umieszczony w zlewie filc. Nakryj zlew ręcznikiem, żeby zatrzymać w nim ciepło. Gdy woda ostygnie na tyle, że będzie można dotknąć mokrego filcu, ubierz gumowe rękawiczki i kontynuuj ugniatanie filcu.
3
Wysusz filc suszarką ustawioną na najniższą temperaturę, aż będzie w połowie suchy. Następnie połóż go na ręczniku do całkowitego wysuszenia.
4
szablon gwiazdy betlejemskiej
Z wymiętego filcu wytnij osiem małych i osiem dużych gwiazd. Skorzystaj z dostępnego w tym kroku szablonu. Przed wydrukowaniem powiększ go dwukrotnie.
5
Miejsce oznaczone na szablonie przerywaną linią przeszyj ściegiem fastrygowym i ściągnij lekko nitkę, by nadać kwiatom lekko kielichowaty kształt.
6
Za pomocą kleju na gorąco przyklej małe kwiaty na wierzchu dużych. Tak przygotowane gwiazdy betlejemskie naklej na wieńcu.
7
Z dwóch odcieni zielonego filcu wytnij 15 kół o średnicy 3 cm każde. Wybierz 5 gwiazd betlejemskich i naklej na ich środku po trzy zielone koła.
8
Pozostałe trzy gwiazdy będą miały wypukłe środki. Da to bardzo ciekawy efekt. Z zielonego filcu wytnij 21 kółek o średnicy 6 cm każde. Obszyj każde kółko ściegiem fastygowym i ściągnij nitkę tworząc „sakiewkę”. Wypchaj ją watą i zawiąż. Naklej kulki na środku nieozdobionych gwiazd betlejemskich (po 7 sztuk na jedną gwiazdę) tak, by miejsce szycia nie było widoczne. Utwórz z nich coś na kształt kopca. Użyj kleju na gorąco.
9
Z tyłu wieńca zrób uchwyt do powieszenia go. Dekoracja gotowa.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane