Koraliki z papieru

Jak zrobić koraliki z pasków papieru?

AroraArora - specjalista Tipy.pl
Z papierowych koralików możesz robić biżuterię, girlandy, ozdoby świąteczne a nawet maty i podstawki pod naczynia. Ich robienie jest bardzo proste a jedyne czego ci potrzeba to stare, kolorowe magazyny.
P

* Stare kolorowe magazyny, papier do pakowania, papier ozdobny, kolorowy papier, resztki tapety itp.
* Ołówek, linijka, nożyczki
* Klej
* Rurki do picia (raczej cienkie, może być też wykałaczka czy patyczki do szaszłyków)
* Nitka lub mulina

1
Koraliki z papieru 1
Wytnij z kolorowego magazynu długie trójkąty. Powinny mieć one szerokość (długość podstawy; najkrótszego boku) około 1,2 cm zaś długość (wysokość) około 30 cm (im mniejsza długość tym koralik jest bardziej płaski w kształcie rurki, zwiększanie długości powoduje że koralik staje się okrągły).
2
Koraliki z papieru 2
Nałóż na lewą stronę trójkąta klej omijając pierwsze 1,5 cm przy najszerszej jego stronie (tam nie nakładaj kleju ponieważ później nie ściągniesz koralika z wykałaczki). Zacznij owijać papier ciasno dookoła wykałaczki. Trójkąt możesz owijać również wokół patyczka do szaszłyków czy słomek do picia (wówczas otwór w koraliku będzie dużo większy).
3
Koraliki z papieru 3
Zawijaj trójkąt ostrożnie, aby jego końcówka po zawinięciu znalazła się dokładnie pośrodku koralika. Dzięki temu będzie on mieć symetryczny kształt.
4
Koraliki z papieru 4
Nałóż na końcówkę trójkąta nieco kleju i dokończ obwijanie. Koralik jest gotowy.
5
Koraliki z papieru 5
Na zdjęciu gotowe koraliki.
6
Koraliki z papieru
W zależności od kształtu paska papieru który zwijasz możesz otrzymać różny kształt koralików. Kształty pasków i odpowiadające im koraliki widać na obrazku obok.

Powiązane porady

bransoletka z muliny
pierścionek z drutu
jesienna broszka

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

colourandart
31.10.2015
Genialny przepis na koraliki ☺