świńska grypa

Jak można zarazić się świńską grypą?

ZdrowieZdrowie - specjalista Tipy.pl
Wirus AH1N1 potocznie nazywany jest świńską grypą i jest chorobą zakaźną układu oddechowego u świń, która może być przenoszona również na ludzi. Odnotowano już śmiertelne przypadki zachorowań wśród ludzi, choć są one nieliczne i jej przebieg nieznacznie rożni się od zwykłej grypy, przez co może być bagatelizowana. W celu uniknięcia paniki powinniśmy przede wszystkim wiedzieć, w jaki sposób można się nią zarazić.
1
Świńską grypą można się zarazić poprzez kontakt z chorym zwierzęciem (świnią).
2
Świńską grypą można się zarazić również poprzez kontakt z chorym człowiekiem poprzez drogę kropelkową tzn. kaszel, kichanie. Wirus przenosi się wówczas na maleńkich kropelkach śliny, które mogą osadzić się na bonach śluzowych okolicy ust, oczu czy nosa osoby zdrowej.
3
Możemy zarazić się również w sposób pośredni. Każdy człowiek dotyka często swoich ust, nosa czy kącików oczu. Zarażona osoba przenosi wirusa z tych miejsc na swoje ręce, którymi następnie dotyka klamek, drzwi, barierek, koszyków w sklepie itp. Tych samych miejsc dotykają osoby zdrowe, które w ten sposób przenoszą wirusa na swoje ręce. Teraz wystarczy tylko dotknąć ust, nosa czy oczu aby zarazić się chorobą.

Aby zminimalizować ryzyko zarażenia się świńską grypą w ten sposób należy jak najczęściej myć ręce. Jeśli nie mamy takiej możliwości powinniśmy stosować płyn do dezynfekcji rąk.
4
Wbrew różnym opiniom świńską grypą nie można się zarazić, jedząc wieprzowinę.

Powiązane porady

Powiększone węzły chłonne szyi
Zapalenie gardła
półpasiec

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

kitikate
14.04.2010
Te rady mi się bardzo przydadzą, ale podobno świnska grypa nie jest groźniejsza od normalnej, ale i tak nie chciałambym sie nią zarazić:)