tapetowanie ścian

Jak tapetować ściany wokół kontaktów i gniazdek?
MatMat - specjalista Tipy.pl

Tapetowanie ścian może sprawić nam wiele problemów. Wymaga cierpliwości i niejednemu z nas spędziło sen z powiek. Zazwyczaj do takich prac zatrudniamy fachowców, ale to kosztowne i nie zawsze jesteśmy zadowoleni z efektów ich pracy. Szczególnie uciążliwe może okazać się tapetowanie ścian wokół kontaktów i gniazd elektrycznych. Poniżej znajdziecie wskazówki, które ułatwia wam układanie tapety.
P

* nożyk do tapet

1
Zanim zaczniesz tapetować ścianę wokół kontaktu najpierw wyłącz dopływ prądu.
2
tapetowanie
Dla osób które potrafią bezpiecznie odkręcić i zamontować gniazdko.

Odkręć pokrywkę gniazdka (upewnij się za pomocą próbówki że odłączyłeś prąd!). Naklej na ścianę tapetę. W miejscu gdzie znajduje się dziura w ścianie z kablami zrób nacięcie na kształt krzyża. Tapetę zagnij do środka puszki i zamontuj gniazdko.
3
tapetowanie ścian 1
Dla osób, które nie chcą odkręcać gniazdka.

Upewnij się że prąd jest odłączony. Naklej tapetę na ścianie zakrywając nią całe gniazdko. Postaraj się delikatnie przykleić tapetę wokół gniazdka uważając aby się nie podarła. Narysuj ołówkiem linie będące przekątnymi gniazdka. Za pomocą małych nożyczek zrób dziurkę w miejscu przecięcia się przekątnych a następnie rozetnij zaznaczone linie na całej ich długości. Wygnij papier na boki.
4
tapetowanie ścian 2
Odetnij niepotrzebne części tapety zostawiając z każdej strony po około 6mm więcej - tak aby można było nadmiar tapety włożyć pod obudowę gniazdka.
5
tapetowanie ścian 3
Odkręć śrubki odbudowy gniazdka ale go całkiem nie ściągaj. Wystarczy kilka milimetrów odsunąć obudowę od ściany. Za pomocą szczotki do tapetowania wsuniesz tapetę pod obudowę oraz usuniesz spod niej powietrze.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane