przesuwanie mebli

Jak ułatwić sobie przenoszenie ciężkich przedmiotów?
MatMat - specjalista Tipy.pl

Podczas malowania czy przeprowadzki często zdarza się że musisz samodzielnie poradzić sobie z ciężkimi przedmiotami. Kiedy nie możesz liczyć na zbytnią pomoc, czynność ta może okazać się bardzo trudna. Jednak istnieje kilka sposobów na ułatwienie sobie pracy. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak sobie z tym poradzić.
P

* Sznur
* Stary wąż ogrodowy
* Koc
* Pasy

1
Pamiętaj by zginać się w kolanach, a nie w pasie. Łatwiej wówczas będzie Ci podnieść coś ciężkiego i zmniejszysz ryzyko przeciążenia kręgosłupa. Musisz dbać o swoje zdrowie i swój kręgosłup, by go nie nadwyrężyć.
2
Płaskie, długie przedmioty podniesiesz przy pomocy sznura. Zwiąż dwa jego końce i zaczep pętle na rogach przedmiotu. Tak przygotowany możesz zacząć podnosić nawet przy użyciu jednej ręki. Nie sprawi Ci to dużego problemu a pętla znacznie Ci to ułatwi.
3
Często zdarza się, iż podnosimy przedmioty o ostrych krawędziach. Wówczas szczególną uwagę musimy skupić na tym, aby się nie przeciąć. Dobrym rozwiązaniem jest nasunięcie na jego krawędzie przeciętego węża ogrodowego. Zwiększy to nasze bezpieczeństwo.
4
Przesuwanie sofy
Jeśli mebel, który chcemy przesunąć jest wyjątkowo ciężki, może on uszkodzić naszą podłogę. Aby temu zapobiec rozłóż na podłodze stary duży koc, przewróć mebel na bok i ciągnij za koc. Możesz również podłożyć pod nogi mebli grubą tekturę. Nasza podłoga zostanie nienaruszona, a Ty będziesz miał większą kontrolę nad przesuwanym sprzętem.
5
Przesuwanie bloków kamiennych
Jeśli chcesz przenieść coś wyjątkowo ciężkiego należy przygotować najpierw kilka rur z PCV a następnie przesuwać po nim ciężki przedmiot. W miarę przesuwania przenosimy ostatnią rurę na przód.
6
Zwinąłeś duży dywan i nie masz go jak przenieść? Oto prosty sposób, który ułatwi Ci tą czynność. Zwiń dywan bardzo dokładnie i blisko środka owiń kilka krotnie pasami. Pasy nie tylko zabezpieczą dywan przed rozwinięciem, ale ponadto posłużą nam jako wygodna rączka.

Powiązane porady

Komentarze (4)

* Pola wymagane

malwina.karczewska
15.05.2018
Świetne porady! Zwłaszcza jak się mieszka samemu (jak ja) i czasem staje przed wyzwaniem np. przeniesienia kanapy^^" A przy przeprowadzkach, to w ogóle jest masakra - miliony na firmę przewozową-.- W końcu znalazłam https://clicktrans.pl/ - coś jak uber tylko dla transportu, może komuś się przyda;)
Endryu
12.03.2012
A jak chciałbym wnieść pralkę pod schody? Znacie jakieś domowe sposoby?:)
jacacaj
04.04.2011
Ja zdecydowanie polecam KOC :) Lodówka, komoda, stół ... z niczym nie ma problemu nawet jeśli pracuje się samemu. Pozdrawiam
Mat
24.10.2009
do pyci:
faktycznie, zgadzam się z tobą. Napisałem przez pomyłkę całkiem na odwrót, już poprawiam. Dzięki