przyjaciele

Jak być lubianym?

KamilkaKamilka - specjalista Tipy.pl
Każdy z nas chce być lubianym i być jak najlepiej odbieranym przez otoczenie. Wprowadza to dobrą atmosferę w pracy, w szkole i w domu. Osoba lubiana z pewnością jest szczęśliwa, ma wielu przyjaciół, którzy wyciągną do niej pomocną dłoń. Jednak być lubianym przez innych, wcale nie jest takie proste. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, które pomogą Ci nawiązać dobre kontakty z otaczającymi Cię ludźmi.
1
Staraj się zapamiętywać ludzi, których poznajesz. Zwracaj się do innych po imieniu, w miarę możliwości zapamiętuj także ich nazwiska. Zwracanie się do innych bezosobowo, sprawia, iż czują się oni traktowani przedmiotowo, a Ty sam nie wykazujesz zainteresowania nimi. Zwracaj się do innych tak jak sam byś tego od nich oczekiwał.

Oczywiście w relacjach biznesowych nie należy zwracać się do nikogo po imieniu. Również nie należy tego robić jeśli ktoś nie wyraża na to zgody.
2
Bądź zawsze na luzie i odprężony. Nie irytuj się szybko i nie bądź nerwowy, nie daj się sprowokować. Twój nastój z pewnością wpłynie na innych. Będą się oni czuli przy Tobie swobodnie, a Twoja obecność nie będzie wywoływała stresu.
3
Staraj się nie prowokować żadnych konfliktów. Wszelkie nieporozumienia staraj się załagodzić. Nie bądź pamiętliwy, nie chowaj urazy do innych. Naucz się wybaczać, w końcu każdy ma prawo do błędów.
4
Uśmiechaj się często. Dla każdego miej zawsze dobre słowo. Pamiętaj o prostych codziennych gestach. "Dzień dobry", "przepraszam" czy inne zwroty grzecznościowe sprawią, że ludzie będą na Ciebie patrzyli z sympatią i zawsze będą mieli o Tobie dobre zdanie. Pamiętaj, że jeśli będziesz dla kogoś miły, ten ktoś najprawdopodobniej również będzie miły dla ciebie. To co robimy dobrego, zwykle do nas powraca z nawiązką.
5
Przyjęcie urodzinowe
Jeśli osoba w Twoim otoczeniu ma urodziny, imieniny lub obchodzi jakiekolwiek inne święto - złóż jej życzenia. Ktoś odniósł sukces, znalazł dobrą pracę czy osiągną swój zamierzony cel - nie zapomnij mu pogratulować. Pamiętaj by wyrażać współczucie dla innych, gdy są zmartwieni lub rozczarowani.

Złóż życzenia nawet wówczas gdy obok solenizanta skupia się tłum ludzi. Nie myśl sobie że twój gest zostanie niezauważony czy pominięty. Zawsze jest nam miło jeśli inni pamiętają o ważnych dla nas dniach. Prowadź specjalny kalendarzyk w którym będziesz zaznaczać dni urodzin twoich znajomych. W dzień urodzin złóż życzenia i daj mały upominek - może to być nawet jedna czekoladka. Zwykły gest sprawi, że ktoś poczuje się dobrze a ty będziesz mieć u niego kolejnego plusa!
6
Staraj się być interesujący, miej swoje pasję i rozwijaj je. Sprawi to, że ludzie będą chcieli się z Tobą spotykać i przebywać, a z waszej znajomości zawsze będą czerpali coś wartościowego i interesującego. Miej szeroką wiedzę na każdy temat, abyś zawsze mógł służyć radą i pomocą.
7
Przyjaciele
Walcz ze swoimi wadami. Zrób wszystko, by pozbyć się nieprzyjemnych cech charakteru, których mogą nie akceptować inni. Nigdy nie bądź samolubny ani przemądrzały. Zawsze staraj się być sobą. Jeśli nie znasz swoich wad wówczas zapytaj o nie swoich rodziców, rodzeństwa czy najlepszego kumpla.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

atmosfera w pracy, miła atmosfera w pracy,  współpracownicy
praca grupowa
agresywna osoba

Podobne porady

Komentarze (24)

* Pola wymagane

Luna
21.03.2014
Też przez pewien czas miałam z tym problem. Myślę, że najbardziej pomaga uśmiech- byleby był szczery, a nie przylepiony. Doszłam też do wniosku, że jeżeli ktoś siedzi smutny w kącie, to odpycha od siebie ludzi. Grunt to być wesołym, nawet kiedy jest Wam smutno- potem, kiedy już ludzie się do Was przekonają, to wysłuchają waszych problemów.
W i k i
07.01.2014
Gdy prubuje to i tak nic sie nie zmienia bo u nas jest1 osoba sławna w klasie i wszyscy ja lubia..
zenek50zenek
06.05.2013
badz sobą i tyle
nina
21.02.2013
Napewno to innym pomoze ale ja mam jeszcze jeden problem...jestem ladna itd.ale bardzo wstydliwa...to mi przeszkadza prawie we wszystkim. można coś na to poradzić? jeśli tak prosze pomóżcie
zuziazyl
25.10.2012
Z tym odprężeniem nie zawsze wychodzi. Co do mojej osoby i poczucia humoru to zależy w jakim znajduję się otoczeniu. Nie potrafię być dowcipna i rozrywkowa przy obcych ludziach lub przy takich co maja cie za gorszych. Wśród ludzi których dobrze znam i wiem, że naprawdę lubimy się naprawdę jestem zupełnie inna bardziej otwarta i zabawniejsza lubię pożartować zabawiać, pośmiać się. Czasem jestem zła, że nie wiem co powiedzieć w danej sytuacji w śród innych nieznajomych.
zigitrn
12.10.2012
Najlepszy sposób to postawić komuś piwo/drinka... od razu wszyscy nas lubią
trolo
11.10.2012
Ja zawsze tak działam i ludzie ledwo co podejdę nie znamy się to odrazu już są zrażeni do mnie. Nwm czemu, i wątpie by 100% ludzi oceniało po wyglądzie
MaXi
18.04.2012
dzieki wielkie,jutro spróbuje z tymi radami
Kiciaq333
27.03.2012
Jestem lubiana ale ten artykuł mi pomoże dzięks !
Klaudia
22.12.2011
Też nie jestem za zbytnio lubiana. Każdy w klasie mnie obgaduje no prawie każdy tylko 2 koleżanki w klasie mam i to wszystko no i jeszcze pomiatają mna. Nie mam się z kim zadawać itp. : (