Senior

Jak wykonywać ćwiczenia pobudzające krążenie?
SerceSerce - specjalista Tipy.pl

Ćwiczenia pobudzające pracę serca są wskazane nie tylko dla osób cierpiących na choroby układu krążenia, ale także dla tych którzy pragną pozbyć się fałdek na brzuchu. Zastanawiasz się jakie ćwiczenia pobudzające krążenie wykonywać, aby pozbyć się nadmiaru tkanki tłuszczowej? Poniżej znajdziesz przykładowe ćwiczenia. Możesz je dopasować do swoich możliwości oraz wykorzystać jako inspirację do stworzenia własnego harmonogramu ćwiczeń.
1
Bieganie

- Zacznij od wolnego biegania przez około 5 minut. Będzie to doskonałą rozgrzewką.

- Następnie biegnij szybko przez około 2 minuty.

- Zwolnij bieg do truchtu przez następne 5 minut.

- Ponownie przejdź do szybkiego biegu przez następne 2 minuty.

- Następnie zwolnij i truchtaj przez kolejne 5 minut. Powtarzaj ten schemat tyle razy ile dasz radę, pamiętaj o odpoczynku i ćwiczeniach rozluźniających po zakończeniu biegu i całego programu.

2
koszykówka - senior
Jeśli nie lubisz biegać na bieżni czy w parku wybierz tenisa, squasha, koszykówkę lub piłkę nożną. Oprócz wysiłku fizycznego jest to doskonały sposób na spędzenie czasu z przyjaciółmi. Pamiętaj jednak, aby wcześniej zrobić odpowiednią rozgrzewkę.
3
Jazda na rowerze - senior
Zamiast jeździć na zakupy samochodem pojedź na rowerze. Zakupy możesz wsadzić do koszyka lub do plecaka. Jeżdżąc na rowerze pamiętaj aby mieć napięte mięśnie brzucha.
4
Korzyści wynikające z ćwiczeń pobudzających krążenie

Spalanie nadmiaru tłuszczu to nie tylko odpowiednia dieta, ale kombinacja zdrowego odżywiania, dobrania ćwiczeń oraz zmiana nawyków żywieniowych. Ćwiczenia na krążenie poprzez pobudzanie pracy serca, przyspieszają spalanie tkanki tłuszczowej, a tym samym pomogą uzyskać wymarzony płaski brzuch oraz przynoszą wiele innych korzyści a mianowicie:

- Przyspieszają spalanie tkanki tłuszczowej.

- Poprawiają pracę serca, sprawiają że serce jest mocniejsze dzięki czemu nie męczy się tak szybko pompując krew.

- Wykonując ćwiczenia pobudzające pracę serca możesz zmniejszyć ryzyko zawału, wylewu, obniżyć cholesterol, zmniejszyć ryzyko nadciśnienia oraz cukrzycy.

- Ćwiczenia pobudzające krążenie zwiększają pojemność płuc. Polepszają jakość snu nocnego. Poprawiają samopoczucie. Redukują stres i napięcie.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane