Iglo z kartonu

Jak zrobić iglo z kartonu na choinkę?·

Kuchnieswiata - specjalista Tipy.pl
Iglo z kartonu
1 z 13
Takie kartonowe igloo będzie pięknie się prezentować na bożonarodzeniowej choince. Wbrew pozorom takie igloo bardzo łatwo zrobić. Taką metodą możesz zrobić właściwie każdy budynek o jakim zamarzysz.
1
Szablon igloo
Obok na obrazku pokazany jest wygląd poszczególnych fragmentów igloo.
2
Ozdoba choinkowa - igloo 2
Wybierz cienki karton na ściany. Każdy fragment kartonu na ściany mocno przeciągnij przez krawędź krzesła lub stołu. W ten sposób będzie łatwiej budować ponieważ fragmenty kartonu będą już lekko wygięte.
3
Ozdoba choinkowa - igloo 3
Zrób dach z 3 kawałków kartonu - jednego prostokąta i dwóch fragmentów w kształcie płatków. Sklej je razem.
4
Ozdoba choinkowa - igloo 4
Wytnij z kartonu długi pasek - będą to ściany. Sklej obydwa końce paska razem tworząc pierścień. Przyklej go do dachu za pomocą taśmy klejącej.
5
Ozdoba choinkowa - igloo 5
Jak już dach i ściany będą gotowe zrób podłogę. Najprościej będzie odrysować na karton ściany domku. Nie przyklejaj jeszcze podłogi.
6
Ozdoba choinkowa - igloo 6
W igloo wytnij drzwi. Utnij kolejny pasek z kartonu o długości równej krawędzi ścian i podłogi tworzących wejście do igloo. Pasek sklej i spłaszcz dolną część koła w taki sposób, aby wejście pasowało do drzwi igloo.
7
Ozdoba choinkowa - igloo 7
Nałóż niewielką ilość kleju na krawędzie wejścia.
8
Ozdoba choinkowa - igloo 8
Przyklej wejście do drzwi igloo. Następnie przyklej podłogę.
9
Ozdoba choinkowa - igloo9
Teraz wytnij z kartonu prostokątne cegiełki i takie w kształcie rombów. Dwa pierwsze rzędy zrób z prostokątnych cegieł a wyżej przyklejaj romby. Kolejne rzędy cegieł naklejaj w taki sposób, aby te wyżej delikatnie nachodziły na cegły poniżej. Na samej górze będzie trzeba delikatnie przyciąć cegły. Możesz również nakleić tylko 4 rzędy cegieł zaś na sam szczyt igloo przykleić małe kółko (jeszcze nie przyklejaj kółka na dach).
10
Ozdoba choinkowa - igloo10
W dachu (kółku) zrób dwa otwory, przez które przełóż sznureczek końcami do środka igloo. Końce sznurka zwiąż ze sobą lub zrób na każdym z końców pętelkę na tyle dużą, aby nie przeszła przez otwór w dachu. Przyklej dach do igloo. Pozostaw igloo na całą noc do wyschnięcia.
11
Ozdoba choinkowa - igloo 11
Jak już klej wyschnie pomaluj i udekoruj igloo.
12
Ozdoba choinkowa - igloo
Gotowe igloo powieś na choince.
Strona 1 z 13

Powiązane porady

śnieżynki z papieru
ozdoby na choinkę – srebrne domki
Renifer z filcu

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

lori66534
19.12.2012
Przepiękne. bardzo pomysłowe i jak dodamy jeszcze co nieco ozdób i brokatu będzie jeszcze lepiej ale i tak niesamowite.