choroba lokomocyjna

Jak pokonać chorobę lokomocyjną?
ZdrowieZdrowie - specjalista Tipy.pl

Choroba lokomocyjna to zaburzenia wywołane prędkością i przyśpieszeniami związanymi z ruchem pojazdu. Osoby cierpiące na chorobę lokomocyjną mogą również odczuwać jej skutki podczas huśtania się na huśtawce lub na karuzeli. Objawami choroby są nudności, zawroty głowy, migrena i osłabienie. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek dotyczących radzenia sobie z chorobą lokomocyjną.
1
Wypróbuj suplementy diety przeznaczone do stosowania u osób zagrożonych wystąpieniem choroby lokomocyjnej takie jak np. Lokomotiv, Boiron Cocculine, Heel Vertigoheel. O tego typu preparaty zapytaj w aptece. Kupując lek spytaj farmaceutę o jego działanie oraz skutki uboczne. Po niektórych lekach na chorobę lokomocyjną możesz czuć się bardzo senny (np. Aviomarin).
2
Unikaj patrzenia przez boczną szybę samochodu. Szybko zmieniające się obrazy spowodują nasilenie się objawów choroby. Unikaj również czytania w samochodzie i patrzenia pod nogi. Najlepiej jeśli będziesz patrzeć w jeden punkt gdzieś na horyzoncie.
3
Siedź na przednim siedzeniu obok kierowcy. Zwykle podczas jazdy przód samochodu mniej się kołysze niż tył.

Jeśli jedziesz autobusem wówczas unikaj miejsc znajdujących się bezpośrednio nad kołem. W autobusie wybierz miejsce obok okna aby można było patrzeć się na horyzont.
4
Napij się herbaty z imbirem, wsyp nieco rozdrobnionego imbiru do jedzenia lub napoju. Świeży imbir bardzo dobrze sobie radzi z nudnościami i innymi objawami choroby lokomocyjnej. Ważne, aby to był świeży imbir (korzeń) a nie gotowy imbir sproszkowany.
5
Jak poczujesz że robi ci się niedobrze zacznij żuć świeżego liścia mięty lub ewentualnie cukierka miętowego.
6
Nie jedz obfitych posiłków bezpośrednio przed ani w czasie podróży. Jeśli zacznie kręcić ci się w głowie zjedz krakersa. Nie możesz dopuścić do tego aby twój żołądek był całkiem pusty.
7
bransoletki przeciw chorobie lokomocyjnej
Noś na obydwóch rękach bransoletki przeciw chorobie lokomocyjnej. Zwykle zrobione są z bawełny lub nylonu. W każdej bransoletce znajduje się mały magnes. Opaski przeciw chorobie lokomocyjnej mogą być noszone przez cały dzień przez dorosłych i dzieci. Są całkowicie bezpieczne - ich działanie oparte jest na metodzie akupresury.
8
Zanim wyruszysz w planowaną podróż sprawdź działanie wybranych środków na chorobę lokomocyjną.
?

Wskazówki
* Powiedz kierowcy, że cierpisz na chorobę lokomocyjną i aby gwałtownie nie hamował, nie przyśpieszał i nie wchodził ostro w zakręty.

!

Uwaga!
* Po niektórych środkach na chorobę lokomocyjną nie wolno prowadzić samochodu ani innych pojazdów (np. Aviomarin).

Strona 1 z 2

Podobne porady

Komentarze (4)

* Pola wymagane

peter
02.08.2012
Te opaski - to SeaBand ang.opaski -doskonale sprawdziły się u córki teraz na długich trasach.
mi$$d-_-b
14.06.2011
ja mam chorobę lokomocyjną od dziecka i wypróbowałem już wszystkie wyżej wymienione metody oraz kiedyś doradzono mi abym położył sobie bod tyłek gazete
Wazee
29.06.2010
Ja nie mogę siedzieć z tyłu samochodu, nie wiem czy to z uwagi na to że bardziej kołysze czy dlatego że nie widzę dokładnie przed sobą horyzontu i muszę się patrzeć na boki. Dlatego zawsze siedzę z przodu koło kierowcy i jest ok. Nigdy też nic nie jem podczas jazdy - to zwykle kończy się tragicznie :/
lenka
13.04.2010
serio? no ale jak? normalnie pępek sobie zaklejasz i już ci niepotrzebny żaden aviomarin?