sernik z kwaśną śmietaną

Jak zrobić sernik z kwaśną śmietaną?
MaryKrismasMaryKrismas - specjalista Tipy.pl

Sernik z kwaśną śmietaną to doskonała alternatywa dla wszystkich, którym tradycyjne serniki dawno już się przejadły. Delikatna śmietankowa pianka sprawi, że deser ten będzie najbardziej rozchwytywanym daniem na każdym, w szczególności świątecznym, stole. Zachęcam do wypróbowania przepisu znajdującego się poniżej.
P

* 1 szklanka pokruszonych herbatników Digestive
* 6 łyżek cukru
* 45g masła lub margaryny, roztopione
* 240g serka kremowego, np. Philadelphia
* ¾ szklanki cukru
* 1 łyżeczka startej skórki cytrynowej
* 1 łyżka soku z cytryny
* 1 ½ łyżeczki ekstraktu waniliowego
* 3 jajka
* 1 ½ szklanki kwaśnej śmietany

1
Rozgrzej piekarnik do 160°C. Pokruszone herbatniki zmieszaj z 3 łyżkami cukru i masłem. Ciasno ułóż je na dnie tortownicy. Zapiecz całość w piekarniku przez 10 minut.
2
Zmiksuj ze sobą serek kremowy, ¾ szklanki cukru, skórkę cytrynową, sok z cytryny i ½ łyżeczki ekstraktu z wanilii. Użyj miksera ustawionego na średnie obroty.
3
Zacznij dodawać jajka, po jednym naraz, za każdym razem mieszając całość mikserem ustawionym na małe obroty. Nie przemiksuj ciasta. Wyłącz mikser, gdy tylko wszystkie składniki połączą się w jednorodną masę.
4
Wylej ciasto na herbatnikowy spód. Włóż do piekarnika na 55-60 minut lub do momentu, gdy środek ciasta będzie prawie całkowicie upieczony.
5
Kwaśną śmietanę zmiksuj z 3 łyżkami cukru i 1 łyżeczką ekstraktu waniliowego. Ostrożnie nanieś ją na wierzch sernika. Włóż sernik do piekarnika jeszcze na 10 minut.
6
Brzeg ciasta delikatnie odkrój od krawędzi tortownicy za pomocą noża. Pozostaw sernik w tortownicy do całkowitego ostygnięcia.
7
Gdy sernik będzie zimny, usuń obręcz tortownicy i włóż go do lodówki na 4 godziny (lub na noc).
8
Przechowuj sernik w lodówce. Smacznego!

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane