Autostrada

Jak jeździć po autostradzie?
ImreImre - specjalista Tipy.pl

Podczas nauki jazdy nie uczymy się zachowania na autostradzie. Z tego powodu zwykle gdy się na niej znajdziemy nie wiemy jak się po niej poruszać. Oto podstawowe zasady.
1
Na autostradzie nie wolno się zatrzymywać, nawet na poboczu. Jeśli chcesz się zatrzymać możesz to zrobić wyłącznie na parkingach i w miejscach obsługi podróżnych.
2
Lewy pas jezdni służy w celu wyprzedzania innych pojazdów. Nie można nim jechać cały czas i go blokować. Nawet w przypadku, gdy na horyzoncie widzimy samochód który wolno jedzie, musimy powrócić na prawy pas, dogonić dany samochód, wyprzedzić go lewym pasem i znów powrócić na pas prawy. Nawet jeśli jedziesz z maksymalną prędkością to i tak NIE WOLNO ci blokować lewego pasu.
3
Należy zachować dystans przed pojazdami jadącymi przed tobą. Im większa prędkość tym większy dystans - wynosi on co najmniej 2 sekundy.
4
Jeśli któryś z pasów jest zablokowany czy zamknięty i tworzy się korek wówczas na zwężeniu należy poruszać się zgodnie z regułą zamka błyskawicznego. Pojazdy jadą na przemian - jeden z lewego pasa i drugi z prawego.
5
W przypadku gdy po naszej prawej stronie jedzie samochód, który za chwilę zostanie przyblokowany przez wolniej jadący pojazd, wówczas zwolnijmy lub zmieńmy pas na lewy, aby umożliwić samochodowi obok wyprzedzenie bez konieczności ostrego hamowania.
6
Na autostradzie nie wolno cofać i zawracać (nawet na pasie awaryjnym).
7
Po autostradach w Polsce można jeździć z maksymalną prędkością 140 km/h.
8
W przypadku gdy będzie trzeba wymienić koło lub uzupełnić płyn w spryskiwaczach należy założyć na siebie kamizelkę fluorescencyjno – odblaskową.
9
W przypadku awarii należy zatrzymać pojazd jak najbliżej prawej krawędzi jezdni (na pasie awaryjnym) i włączyć światła awaryjne, aby ostrzec innych kierowców. Trójkąt ustawiamy nie mniej niż 100 metrów za samochodem i wzywamy pomoc (w Polsce nr. tel 112).

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane