Pies w Sylwestra

Jak sobie radzić z psem w sylwestra?

AkabaAkaba - specjalista Tipy.pl
Pies w Sylwestra
1 z 5
Większość z nas uwielbia Sylwestra, jednak nasze zwierzęta wręcz przeciwnie. Wiele psów panicznie boi się petard i sztucznych ogni. Ze strachu wyją, szczekają, trzęsą się lub chowają w najciemniejsze zakamarki mieszkania. Jak zatem je uspokoić i pomóc im przetrwać tą straszną noc?
1
Obroża dla psa z adresem
Adresówka na obroży
Przypnij do obroży psa adresówkę. Upewnij się że jest na niej napisany adres i twój numer telefonu. W razie gdy pies zerwie się ze smyczy podczas spaceru będzie go łatwiej znaleźć.

Długi spacer na smyczy
Koło godziny 21 wybierz się z psem na długi spacer. Najlepiej, aby z psem poszła osoba, której pies najbardziej słucha, oraz która będzie w stanie go utrzymać na smyczy, jeśli wybuchną jakieś wcześniejsze petardy czy fajerwerki. Spacer powinien być długi oraz męczący dla psa. UWAGA: podczas spaceru w wieczór sylwestrowy nie spuszczaj psa ani na minutę ze smyczy!
2
Środki uspokajające dla psa
Środki uspokajające dla psów
Po spacerze, około godziny 22 podaj psu pierwszą dawkę środków uspokajających przepisanych przez weterynarza. Postaraj się jednak o ziołowe środki uspokajające, które są łagodne i nie mają skutków ubocznych. Zwykle dla psów podaje się psie leki uspokajające, jednak wiele weterynarzy zaleca również "ludzkie" takie jak np relanium.

Dawkowanie relanium nie jest jednak dla psów dokładne i wynosi 0,25-1,0 mg na 1kg masy ciała psa. Różnica jest duża, ponieważ każdy pies reaguje na ten lek inaczej. Aby podać psu odpowiednią ilość leku należy mu wcześniej zrobić badanie krwi. Zbyt wysoka dawka może stanowić zagrożenie życia dla psa.
3
Wycisz mieszkanie
Wycisz pomieszczenie
Zamknij wszystkie okna, zasłoń żaluzje i zasłony. Możesz dodatkowo uszczelnić okna kocami. Im bardziej wygłuszysz odgłos petard tym mniej twój pies będzie się bać.

Zagłusz huk
Włącz telewizor (taki program gdzie nie ma na żywo imprez sylwestrowych i petard) i go podgłośnij, aby zagłuszyć odgłos fajerwerków za oknem.
4
Pozwól psu się ukryć
Pozwól się schować
Pozwól psu się schować jeśli się przestraszy. Na wszelki wypadek pozostaw uchylone drzwi do łazienki jeśli chciałby się schować w wannie. Nie wyciągaj na siłę psa z jego kryjówki.

Nie uspokajaj i po wszystkim daj nagrodę
Aby nie wzmacniać strachu psa nie pocieszaj go, nie przytulaj i nie uspokajaj. Pies musi widzieć, że zachowujesz się normalnie i że nie ma się czego bać. Jak już pies się uspokoi daj mu w nagrodę jego ulubiony przysmak.
?

Wskazówki
* Nie zostawiaj psa samego w domu na Sylwestra jeśli boi się wystrzałów i huku petard.
* Nie pozwalaj psu biegać za sztucznymi ogniami!
* Nie krzycz na psa jeśli się boi lub zrobi ze strachu siku na dywan!

Strona 1 z 5

Powiązane porady

Kac
sukienka
makijaż sylwestrowy 2010/2011

Podobne porady

Komentarze (11)

* Pola wymagane

piesek
02.01.2017
a załatwianie potrzeb psa w sylwestra? czemu nikt o tym nie pisze? Walą przez 3 dni i 3 noce i pies nie ma szans się załatwić.
olo
02.01.2017
Biedne pieski co one muszą czuć :-(
hsveg
02.01.2017
Kocham psy.....
Olo
02.01.2016
Czemu tylko psy i psy? Innych zwierząt nie ma? Psów jest za dużo!!!
letnianutka1996
31.07.2013
najlepiej napchać mu waty do uszu:),a tak na serio to może lepiej jakby oczywiscie była taka możliwość to żeby go zawiezc gdzies na wioske do mamy czy cos w tym rodzaju.jak nie da się to trudno nic nie zdziałamy.tylko zamknąc go gdzies gdzie najmniej słychac strzały petard i to wszystko
batarej22
23.07.2013
ja się boje co będzie z moim psem w sylwestra
RafałZawadzki
13.07.2013
Najlepszy sposób na psa w sylwestra to po prostu zamknąć go w najcichszym pomieszczeniu. Psy mają kilkukrotnie lepszy słuch a wiadomo czym to skutkuje w sylwestra. W żadnym wypadku nie można stosować zatyczek do uszu bo psa po prostu szlag trafi:)
#18348
27.03.2013
Zawsze kiedy nadchodzi godzina 00.00 w sylwestra mój pies jest przerażony. Jednak zamiast podawania mu chemii wybrałam inny sposób. Razem z nim przesiaduje schowana pod kołderką dopóki ten największy hałas nie ustanie i jest ok ;). A kiedy nie mam na to czasu, przygotowuję mu przytulne schronienie z krzeseł, koców i poduszek.
pacik:)
08.02.2013
żal mi was środki uspokajające i długie spacery? co to da? psa powinno się zamknąć w domu z osobą która go będzie uspokajać. wtedy pies się nie stresuje. i co da smycz z adresem i numerem? pies nie powinien uciekać! Żenujące rady
suzana225b
01.01.2013
na moją kochaną psinkę nie działa nic, a z roku na rok znosi ona każdego sylwestra coraz gorzej! dziś np:. Miała gorączke i trzęsła się jak jakaś nie wiem i piszczala tak błagalnie! Fajerwerki to masakra!