Kac

14 sposobów na kaca

AkabaAkaba - specjalista Tipy.pl
Budzisz się i czujesz jak jakiś mały człowieczek w twojej głowie rozszarpuje ci twój mózg na małe kawałeczki, żołądek podchodzi ci do gardła, jak po zejściu z karuzeli i masz wrażenie, że nie spałeś już kilka dni. Leżysz tak wpatrując się w wirujący nad twoją głową sufit i starasz się sobie przypomnieć ile wypiłeś. Najprawdopodobniej za dużo. Co się stało to się nie odstanie. Teraz nadeszła pora aby pozbyć się bólu głowy, mdłości i nabrać nieco energii.
1
Życiodajna woda przed kacem

Wypicie dużej ilości wody przed położeniem się do łóżka jest najlepszym sposobem na uniknięcie fatalnych skutków odwodnienia. Woda wypita przed snem pomoże również oczyścić szybciej organizm z alkoholu. Dobrym pomysłem jest również picie wody pomiędzy drinkami.

2
Przekąski

Aby uniknąć kaca postaraj się coś zjeść przed piciem alkoholu.

Jeśli ta i powyższa rada nie zadziałały lub o nich zapomniałeś wczoraj to dowiedz się co zrobić dzisiaj:

3
Woda na kaca

Wszystkie objawy kaca takie jak ból głowy, nudności, zawroty czy osłabienie są spowodowane odwodnieniem organizmu. Z tego powodu musisz go nawodnić. Możesz to zrobić tylko poprzez picie dużych ilości płynów. Nawodnienie organizmu jest kluczem do dojścia do siebie po imprezie. Do wody możesz dodać multiwitaminę, sole mineralne, sok z malin czy sok z cytryny. Unikaj jednak wody zbyt zimnej czy zbyt ciepłej. Woda powinna być w temperaturze pokojowej.

4
Seks

Podczas uprawiania seksu wydzielane są hormony szczęścia endorfiny, które mają również działanie przeciwbólowe. Pamiętaj jednak, że najlepszy na kaca jest seks z ukochaną osobą. Jeśli prześpisz się z kimś za kim nie przepadasz będziesz się czuć jeszcze gorzej.

5
Kawa

Nawet jeśli jesteś niezwykle zmęczony i kubek kawy wydaje się jedynym sposobem dostarczenia sobie energii to trzymaj się od niego z daleka. Kofeina tylko odwodni cię jeszcze bardziej i w żaden sposób nie pomoże twojemu żołądkowi. Picie mleka również nie jest dobrym pomysłem ponieważ może ono jeszcze bardziej nasilić mdłości.

6
Kokosy

Mleczko kokosowe zawiera 5 identycznych elektrolitów do tych, które znajdują się w krwi człowieka, dzięki czemu uzupełnia ich braki w organizmie - szybciej niż napoje izotoniczne! Możesz pić samo mleczko lub dodać je do wody.

7
Imbir

Jeśli masz mdłości zrób sobie dzbanek słodkiej herbaty z kilkoma plasterkami imbiru. Imbir złagodzi podrażnienie żołądka. Skurcze żołądka uspokoi również mięta, lukrecja, herbatka z kopru czy porzeczka.

8
Soki

Picie soków jest również dobrym pomysłem. Soki dostarczą ci witaminy C a z nią trochę energii.

9
Posłuchaj swojego pragnienia

Na kaca dobre mogą być również napoje izotoniczne dla sportowców. Napoje te zawierają jony, minerały i cukry w takim samym stężeniu jak płyny ustrojowe człowieka. Dzięki takiemu stężeniu szybciej podniesiemy ich poziom w organizmie i uzupełnimy straty poniesione podczas upojnej nocy.

10
Poszukaj miodu

Zjedz kilka łyżek miodu i dodaj go trochę do wody lub do herbaty. Miód złagodzi uczucie suchości w ustach i gardle.

11
Sałatka owocowa

Jedzenie owoców na kaca jest również dobrym pomysłem. Owoce cię orzeźwią i uzupełnią braki witamin w organizmie.

12
Witaminy

Jeśli nie masz owoców ani soków owocowych zażyj witaminę C lub inną multiwitaminę.

13

Tabletki przeciwbólowe

Zażyj tabletkę przeciwbólową taką jak aspirynę czy ibuprofen. Nie zażywaj leków na bazie paracetamolu - zmieszane z alkoholem we krwi mogą być niebezpieczne.

14
Sen

Zjedz coś, napij się i wróć do łóżka. Organizm najlepiej się leczy i regeneruje podczas snu.

Strona 1 z 3

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Maras
08.07.2013
ALE DENNE RADY!