ćwiczenia oczu

Jak ćwiczyć oczy?
hugger - specjalista Tipy.pl

Wszyscy chyba zdajemy sobie sprawę z tego, jak ważnym narządem jest narząd wzroku. Jest on niestety często przez nas zapominany, traktowany jako oczywistość. I mimo że dbamy o nasze ciała, chodzimy na siłownię, biegamy, zdrowo się odżywiamy to jednak ćwiczenia oczu są przez wielu z nas pomijane. A warto o nich pamiętać, aby nasze oczy służyły nam zdrowe jak najdłużej.
1
Ćwiczenia oczu krok 1
Usiądź wygodnie na krześle. Pocieraj o siebie dłońmi, aby się rozgrzały. Zamknij oczy i przykryj je dłońmi jak pokazano na zdjęciu. Nie naciskaj dłońmi na oczy, nacisk nie jest tutaj pożądany. Nos nie powinien być zakryty. Dokładnie zakryj oczy, aby żadne światło nie miało do nich dostępu. Wyobraź sobie głęboką czerń i otchłań. Skup się na tym. Następnie weź kilka powolnych, głębokich oddechów. W tym czasie myśl o jakimś przyjemnym wydarzeniu. Gdy uda Ci się i nie będziesz mieć przed oczami nic prócz ciemności zdejmij dłonie z oczu i otwórz je. Powtórz to ćwiczenie trzy razy.
2
Ćwiczenia oczu krok 2
Zamknij i mocno zaciśnij oczy na 3-5 sekund. Następnie otwórz je na taką samą długość czasu, czyli 3-5 sekund. Powtórz około siedem do ośmiu razy.
3
Ćwiczenia oczu krok 3
Namocz jeden czysty ręcznik w ciepłej wodzie, a drugi w zimnej. Weź ciepły ręcznik i odciśnij go. Zamknij oczy i przyłóż do nich ręcznik. Potrzymaj chwilę. Następnie weź ręcznik z zimną wodą i przyłóż do oczu. Powtórz kilka razy, ale zakończ okłady na zimnym ręczniku.
4
Ćwiczenia oczu krok 4
Delikatnie przyciśnij palcami powieki tuż nad gałkami ocznymi. Przytrzymaj w ucisku około 1-2 sekundy. Zwolnij ucisk. Powtórz pięć razy.
5
Ćwiczenia oczu krok 5
Usiądź wygodnie. Obracaj oczami zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Następnie w drugą stronę. Powtórz pięć razy. Pomiędzy zmianami kierunku ruchu gałek mrugnij powiekami.
6
Ćwiczenia oczu krok 6
Stań w oknie lub na balkonie. Skup się na jakimś odległym (około 50 metrów) obiekcie przez 10 – 15 sekund. Następnie powoli skieruj wzrok na obiekt bliżej Ciebie (około 10 metrów). Nie ruszaj w tym momencie głową, tylko oczami. Skup się na obiekcie bliżej Ciebie przez 10 – 15 sekund. Po tym czasie ponownie skieruj wzrok na obiekt w oddali. Powtórz to ćwiczenie pięć razy.
7
Ćwiczenia oczu krok 7
Usiądź około 15 centymetrów od okna. Zaznacz na oknie czarną lub czerwoną kropkę na wysokości oczu. Patrz na widok za oknem za tą kropką i skup się na czymś w oddali przez 10 sekund. Następnie nie poruszając głową skup wzrok na kropce na szybie. Wpatruj się w nią przez 10 sekund. Po tym czasie ponownie skup wzrok na obiekcie za oknem. Powtórz ćwiczenie pięć razy.
8
Ćwiczenia oczu krok 8
Weź ołówek i trzymając go w jednej dłoni trzymaj go przed sobą na wysokości oczu w odległości od oczu równej długości ramienia. Zbliżaj powoli ołówek do nosa po czym oddalaj go w linii prostej. Cały czas skupiaj wzrok na ołówku. Powtórz dziesięć razy.
9
Ćwiczenia oczu krok 9
Stań przed ścianą. Wyobrażaj sobie, że po niej piszesz. Nie poruszaj głową. Im większe litery tym lepiej.
10
Ćwiczenia oczu krok 10
Wyobraź sobie, że stoisz przed dużą tarczą zegara. Patrz w sam jego środek. Następnie popatrz na jakąś cyfrę na tarczy zegara bez ruszania głową. Powróć wzrokiem do środka zegara. Następnie skieruj wzrok na inną cyfrę. Powtórz dwanaście razy, na każdą cyfrę popatrz jeden raz.
11
Ćwiczenia oczu krok 11
Usiądź wygodnie. Skieruj wzrok ku górze, nie ruszaj głową. Wytrzymaj 3 sekundy. Następnie popatrz w dół również przez 3 sekundy. Powtórz osiem razy. Następnie patrz na boki w takich samych odstępach czasowych jak podczas patrzenia w górę i w dół. Powtórz osiem razy. Nie zmuszaj oczu by patrzyły dalej niż mogą.
12
Ćwiczenia oczu krok 12
Ćwiczenia oczu zawsze zakańczaj ćwiczeniem z kroku pierwszego.
Strona 1 z 3

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane