zdrowe oczy

Co jeść, żeby mieć zdrowe oczy?
healther - specjalista Tipy.pl

Nasze mamy mają rację – marchewka rzeczywiście wpływa na dobrą kondycję naszych oczu. Podobnie jak wiele innych produktów spożywczych. Wiele z nas przyjmuje prawidłowe widzenie za coś oczywistego. Niestety, błędnie. Nasz wzrok w miarę upływu czasu może ulec pogorszeniu, a nasze oczy mogą zostać zaatakowane przez różne choroby, jak na przykład jaskra czy zwyrodnienie plamki żółtej. A chyba nie wyobrażamy sobie życia bez możliwości podziwiania otaczającego nas świata. Warto pomyśleć o oczach zawczasu i dostarczać im odpowiednich składników odżywczych.
1
truskawki

Antyoksydanty. Badania udowodniły, iż niektóre antyoksydanty oraz cynk mogą znacznie zmniejszyć ryzyko zwyrodnienia plamki żółtej. Osoby biorące udział w badaniu przyjmowały wysokie dawki witamin C i E, beta karotenu, tlenku cynku, tlenku miedzi. Po przeprowadzonych testach okazało się, iż te elementy mają bardzo korzystny wpływ na nasze zdrowie. Gdzie je znajdziemy, w jakich produktach?

  • Witamina C: owoce cytrusowe, truskawki, papryka, brukselka, brokuły, pietruszka; 

  • Witamina E: awokado, orzechy, nasiona, kiełki pszeniczne; 

  • Beta karoten: Produkty w kolorach pomarańczowych lub mocno zielonych, w tym marchewki, słodkie ziemniaki, morele, brzoskwinie, szpinak czy jarmuż; 

  • Cynk: indyk, kurczak, ostrygi, ziarna zbóż, pestki dyni, jajka.

2
łosoś

Ryby. Nie od dziś wiadomo, że są bardzo zdrowe. Zawarte w nich kwasy tłuszczowe omega 3 nie tylko dobrze działają na serce, ale też znacznie redukują ryzyko zwyrodnienia plamki żółtej. Jedz więc jak najwięcej tuńczyka, sardynek, makreli czy dorszy.

3

Porzeczki, jagody, winogrona. Zawierają one antyoksydanty i flawonoidy (znane jako anthocyanosides), które są bardzo pomocne przy prawidłowym widzeniu.

4

Jajka. Są bogate w cysteinę, siarkę, lecytynę, aminokwasy i luteinę. Dzięki tym elementom oczy chronione są przed kataraktą.

5
szpinak

Szpinak i jarmuż. Bogate w karotenoidy, zwłaszcza w luteinę i zeaksantynę. Luteina chroni oczy ( a zwłaszcza plamkę żółtą) przed uszkodzeniami spowodowanymi promieniowaniem słonecznym.

6

Czosnek, cebula, kapary. Bogate są w siarkę, która produkuje antyoksydant zwany glutation, odpowiedzialny za ochronę soczewki naszego oka.

7

Soja. Uboga w tłuszcze, bogata w proteiny. Dzięki nim także i ona wspomaga nasze oczy i pomaga im dobrze pełnić swoją rolę.

8

Wino. Wino znane jest ze swojego dobroczynnego wpływu na nasze serce. Jednak okazuje się, iż dzięki swojemu składowi dobrze działa również na oczy. Pamiętaj jednak, żeby nie przesadzać z alkoholem. Lampka wina wystarczy.

9
migdały

Orzechy. To najbogatsze produkty, polecane w profilaktyce wielu schorzeń. Są niezwykle bogate w witaminy i minerały, które przydadzą się również naszym oczom.

10

Oliwa z oliwek. Bardzo zdrowa alternatywa dla masła i margaryny. Zastąp nią niezdrowe tłuszcze.

11
marchewka

Marchewka. Dostarcza witaminy A oraz beta karotenu. To chyba najczęściej wymieniane warzywo, które powinno się jeść, by poprawić stan oczu. Marchewka, czy na surowo, czy gotowana dostarczy Twoim oczom potrzebnych im składników, oraz korzystnie wpłynie ogólnie na cały organizm.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

Chochoł
18.11.2016
+Jedz więc jak najwięcej tuńczyka,+ Tak, jedz tuńczyka i metale CIĘŻKIE. Lekarze ostrzegają przed nadmiernym jedzeniem tuńczyka. Dopuszczają zjedzenie 1 małej puszki tygodniowo.
agnes
01.06.2016
Zakupiłam sobie niedawno te krople. Uważam, że są rewelacyjne i naprawdę przynoszą oczom szybką ulgę, jak są podrażnione czy suche i zmęczone. Fajnie, że można je stosować z soczewkami
eklerka
31.03.2016
Ja nie tylko staram się dobrze odżywiać (także ze względu na oczy), ale też dbam o to, żeby moje oczy były zawsze nawilżone, bo wtedy trdniej o różne podrażnienia. Używam regularnie kropli niebieski starazolin, ponieważ zawierjaą kwas hialuronowy i najlepiej się nadają do tego, żeby skutecznie nawilżyć oczy