grillowanie

Jak zrobić marynatę z pieprzem do mięsa na grill?

PokaPoka - specjalista Tipy.pl
Do urozmaicenia grillowania warto zastanowić się nad odpowiednim przyrządzeniem mięsa. Doskonałym rozwiązaniem jest przygotowanie marynaty. Przyrządzone w ten sposób mięso zyska niepowtarzalny smak, będzie kruche i soczyste. Poniżej znajdziesz sposób jak wykonać doskonałą marynatę.
P

* Po 1 łyżce marynowanego w zalewie pieprzu zielonego i czerwonego
* 4 ząbki czosnku
* 1 łyżka sosu tabasco
* 200 ml oliwy z oliwek
* Miseczka
* Plastikowy pojemnik

1
Marynowany zielony pieprz i marynowany czerwony pieprz odsączyć z zalewy i posiekać. Nie siekaj go jednak zbyt drobno, większe kawałki będą doskonale wyglądać w marynacie. Ząbki czosnku dokładnie obierz i wyciśnij przez praskę.
2
Posiekany pieprz i wyciśnięty czosnek wymieszaj w małej miseczce, dodaj do tego łyżkę sosu tabako. Po zmieszaniu tych składników odmierz 200 ml oliwy z oliwek i dodaj do miseczki. Wszystkie te składniki dokładnie wymieszaj.
3
Teraz możesz zabrać się za marynowanie przygotowanego mięsa. Weź płaski i szeroki plastikowy pojemnik i na jego dno wlej odrobinę przygotowanej marynaty. Ułóż kawałki mięsa przeznaczonego na grill tak, aby każdy był w niej zanurzony. Następnie polej te kawałki ze wszystkich stron resztą marynaty.
4
Tak przygotowane mięso w pojemniku szczelnie zamknij i włóż do lodówki. Najlepiej, by marynować je, co najmniej 12 godzin. Pamiętaj, więc, by przygotować to odpowiednio wcześniej. Po upływie tego czasu mięso odsącz z marynaty i upiecz na grillu.
5
Marynata ta doskonale nadaje się do steków wołowych, kotletów jagnięcych, a także steków wieprzowych, kotletów z karkówki lub schabu środkowego. Tak przygotowana starcza dla około 4 porcji mięsa.

Powiązane porady

Kurczak z grilla w marynacie oregano
Grillowany bakłażan
Pieczarki nadziewane serem feta

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane