łazienka

Jak odnowić łazienkę?·

decomaniac - specjalista Tipy.pl
łazienka
1 z 13
Zmiana wyglądu łazienki wcale nie oznacza, że musimy w tej naszej łazience zmienić wszystko od płytek podłogowych, na lampach halogenowych pod sufitem kończąc. Nie o to chodzi, żeby wydać na łazienkę więcej, niż się może, lub nawet powinno. Wystarczy, że zmienisz kilka rzeczy, dodatki, czy pomalujesz ściany, a już łazienka będzie wyglądała inaczej. Chcesz poznać kilka trików? Przeczytaj poniższy artykuł.
1
łazienka krok 1

Wymień lustro. Lustra potrafią zmienić każde pomieszczenie o 360 stopni, ale szczególnie ważne są one w wystroju łazienki. Lustro w łazience musi być funkcjonalne, dobrze oświetlone, ale musi też być zgrane z ogólnym wystrojem łazienki. Jeśli więc chcesz zmienić swoją łazienkę zacznij od zmiany lustra. Lustro powinno być na tyle duże, aby bez problemu można było się przy nim ogolić, pomalować, umyć zęby. W modzie są lustra duże, długie i szerokie, takie jak to na zdjęciu obok. Jednak nie do każdej łazienki one pasują. Prawdą natomiast jest, iż lustro powiększy małą łazienkę. Możesz też oprócz lustra nad umywalką umieścić pionowe lustro na ścianie, na tle duże, aby bez problemu zobaczyć w nim całą sylwetkę. Zanim zdecydujesz się więc na lustro, zrób szkic łazienki z różnymi opcjami luster, w ten sposób będzie Ci łatwiej zdecydować się na to właściwe.

2
łazienka krok 2

Dodaj dywanik. Należy jednak pamiętać, że dywanik łazienkowy to nie to samo co mata łazienkowa. Co kto lubi, ale dywaniki są dużo przytulniejsze. Ocieplą łazienkę, a odpowiednio dobrane dadzą niesamowity efekt wizualny. Wybierz dywanik, który wniesie kolor, kontrast do łazienki. To wcale nie musi być zwykły prostokątny dywanik. Mamy obecnie tak duży wybór tego typu akcesoriów, że na pewno każdy coś dla siebie znajdzie.

3
łazienka krok 3

Zmień półki. To niekosztowna zmiana, która może zdziałać bardzo dużo. Wybierz półki stalowe, drewniane, plastikowe, małe, duże – cokolwiek pasuje do Twojej łazienki. Pamiętaj jednak, żeby całość ładnie się prezentowała. Możesz powiesić nowe półki w miejscach starych, ale możesz je też umieścić w innych miejscach. Może na przykład brakuje Ci półek na kosmetyki lub ręczniki? Warto wtedy wybrać półki, które będą spełniać tę właśnie funkcję.

4
łazienka krok 4

Zaaranżuj ściany. One odgrywają bardzo ważną rolę w łazience i w bardzo dużym stopniu decydują o ogólnym wyglądzie każdego w sumie pomieszczenia. Niezależnie od tego, czy chcesz, żeby Twoja łazienka krzyczała i dawała wrażenie ciągłego ruchu, czy była ostoją spokoju w łagodnych, pastelowych barwach to będzie zmiana, która wpłynie na całe pomieszczenie. Przemyśl więc dobór kolorystyki farb lub wzorów tapety, aby zgrywały się z płytkami i resztą akcesoriów łazienkowych.

5
łazienka krok 5

Wprowadź kolor. Jeśli uważasz, ze Twoja łazienka jest smutna, bezbarwna ożyw ją kolorami! I nie chodzi tu wcale od razu o wymianę płytek czy malowanie ścian. Wystarczy, że wymienisz dodatki takie jak zasłona nad wanną, ręczniki, kubki na szczoteczki, kupisz kolorowy pojemnik na brudną bieliznę, roletę w żywym kolorze czy pomalujesz szafki . To bardzo dużo zmienia, uwierz mi. Zobacz na zdjęcie obok i wyobraź sobie jak wyglądałaby łazienka na nim gdyby zasłony szafki były jasne, pastelowe. Byłoby mdło i nieciekawie, prawda? Czas na zmiany w Twojej łazience.

6
łazienka krok 6

Zaaranżuj toaletkę. W każdej większej łazience powinno się znaleźć dla niej miejsce, a już na pewno, jeśli w domu mieszka kilka kobiet, które przecież muszą dbać o siebie. Zaaranżuj ją według swoich potrzeb. Zrób miejsce na kosmetyki do makijażu, ewentualnie szkatułkę na biżuterię, koniecznie mniejsze lusterko plus lusterko powiększające. Zdecyduj sama, czego potrzebujesz w swoim kąciku piękności.

7
łazienka krok 7

Wprowadź światło. Dużo czasu spędzasz przed lustrem tworząc swój makijaż, ale niestety często robisz to przy sztucznym świetle. Po wyjściu na zewnątrz jednak, czyli w świetle dziennym makijaż prezentuje się inaczej. I o ile nie mamy wprawy w równoważeniu ilości fluidów i pudrów może okazać się, że czegoś jest za dużo lub za mało. Warto więc pomyśleć o oknie w łazience, jeśli oczywiście masz taką możliwość, niestety w blokach o okno w łazience bardzo ciężko. Ale jeśli mieszkasz w domu niewielkie okno wybite w wybranym miejscu wiele zmieni. Nie tylko będziesz lepiej widzieć siebie, ale cała łazienka od razu zmieni się i zyska na wyglądzie.

8
łazienka krok 8

Podłogi. Bardzo łatwym rozwiązaniem jeśli chodzi o podłogi łazienkowe wydaje się być położenie płytek ceramicznych. Jednak i one powinny być odpowiednio dobrane, aby łazienka prezentowała się dobrze. Na rynku można kupić obecnie płytki imitujące drewno. Super polecam każdemu. Wygląd łazienki zmieni się diametralnie, a imitujące drewno płytki ocieplą jej wnętrze.

9
łazienka krok 9

Zwiększ liczbę szafek. Co nie równa się z 'zagrać swoją łazienkę'. Szafki możesz zamontować w takich miejscach, że będą jednocześnie funkcjonalne i ozdobne. Możesz zabudować przestrzeń pod umywalką i tam zagospodarować miejsce na szafki lub zrobić je w pionie do sufitu. Wszystko zależy od możliwości Twoich i Twojej łazienki.

10
łazienka krok 10

Na szczęście dodawanie szafek i wcale nie musi oznaczać całkowitego remontu łazienki i zabudowywania różnych przestrzeni. Jeśli masz miejsce wystarczy, że powiesisz szafki tu i ówdzie, a od razu zmieni się funkcjonalność łazienki oraz jej wygląd oczywiście, na czym właśnie nam najbardziej zależy.

11
łazienka krok 11

Rozważ szklane drzwi prysznicowe. Może i redukują poczucie prywatności podczas codziennego prysznica, ale dzięki temu przestrzeń się nie zamyka, nie zmniejsza. Jest to bardzo ważne zwłaszcza w małych łazienkach, gdzie każdy centymetr kwadratowy ma znaczenie. Łazienka będzie wydawać się większa, co na pewno pozytywnie wpłynie na cały jej wygląd. A przecież zawsze można zamknąć drzwi na klucz i nikt nie wejdzie i nas nie podglądnie, jeśli sami tego nie będziemy chcieć.

12
łazienka krok 12

Akcesoria i dodatki. Dzięki dodatkom, które lubisz całkowicie możesz spersonalizować łazienkę. Poustawiaj więc tu i ówdzie kwiaty, jakieś figurki, powieś obraz, który lubisz. Stwórz przytulną, naprawdę swoją łazienkę. W końcu to miejsce, w którym się wyciszasz i odpoczywasz.

Strona 1 z 13

Powiązane porady

Wieszanie obrazów na ścianie
łazienka
stylowe mieszkanie

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane