Malowanie mebli kuchennych

Jak pomalować meble kuchenne?·

PrzemekPrzemek - specjalista Tipy.pl
Malowanie mebli kuchennych
1 z 10
Jeśli twoja kuchnia wygląda jak jaskinia to tylko dlatego, że ciemne meble pochłaniają całe światło z pomieszczenia. Aby kuchnia była jaśniejsza nie musisz koniecznie wymieniać mebli na nowe. Jeśli meble kuchenne są w dobrym stanie, to wystarczy, że je oczyścisz i pomalujesz, a już za dzień-dwa będziesz się cieszyć nowym wyglądem kuchni.
1
Plan malowania mebli kuchennych
Ogólny zarys prac

Przed pomalowaniem mebli kuchennych musisz je dobrze umyć i odtłuścić oraz zetrzeć wierzchnią warstwę (lakier, farbę itp.) papierem ściernym (gr. 100) lub najlepiej szlifierką. Powstałe ubytki uzupełnij szpachlą do drewna.

Następnie każdy centymetr frontów szafek należy zagruntować primerem (farbą podkładową). Jest ważne, aby nowa farba się dobrze trzymała. Jeśli masz meble kuchenne z płyty MDF, to oczywiście należy wybrać podkład do MDF.

Po nałożeniu farby należy wygładzić powierzchnię przed malowaniem. Aby powierzchnia stała się całkowicie gładka, może się okazać, że będzie potrzeba 2 warstw podkładu. Aby po pomalowaniu frontów nie zrobiły się zacieki z farby, należy przygotować sobie rusztowanie, na którym położymy płasko elementy szafek do wyschnięcia.

2
Malowanie mebli kuchennych 2
Przygotuj kuchnię

Okryj blaty folią i zabezpiecz ją taśmą malarską. Ściągnij wszystkie fronty szafek odkręcając najpierw zawias dolny, a następnie zawias górny. Odkręć całkiem zawiasy i uchwyty. Dokładnie umyj wszystkie powierzchnie, które będziesz malować. Powierzchnie te należy odtłuścić - najpierw umyć płynem do mycia naczyń, a później przetrzeć np. denaturatem.

Wskazówka: Jeśli planujesz użyć tych samych zawiasów, dobrze jest je sobie oznaczyć w taki sposób, aby wiedzieć, do których frontów i szafek należą. Dzięki temu będzie ci łatwiej wszystko złożyć w całość.

3
Malowanie mebli kuchennych 3
Uzupełnij ubytki i wyszlifuj

Za pomocą szpachelki wypełnij wszystkie odpryski i ubytki szpachlą do drewna. Używając papieru ściernego o ziarnistości 100 wyszlifuj powierzchnię, którą będziesz malować. Papierem ściernym wyrównasz powierzchnię po nałożeniu szpachli, jak również ją zmatowisz, dzięki czemu podkład będzie się lepiej trzymać.

4
Malowanie mebli kuchennych 4
Pomaluj szafki primerem

Połóż fronty szafek na przygotowanym rusztowaniu, tak, aby leżały idealnie poziomo. Nałóż na nie warstwę primera. Pomaluj najpierw środki frontów, a później brzegi. Poczekaj, aż podkład wyschnie, odwróć fronty na drugą stronę i ją również pomaluj.

5
Malowanie mebli kuchennych 5
Przetrzyj papierem ściernym podkład

Poczekaj kilka godzin, aż podkład zaschnie i za pomocą szlifierki i papieru ściernego o ziarnistości 220 wygładź dokładnie całą pomalowaną powierzchnię.

6
Malowanie mebli kuchennych 6
Wygładź fronty przed pomalowaniem

Dokładnie wygładź ręcznie wszystkie załamania i elementy ozdobne frontów. Następnie odkurz szafki i przetrzyj je szmatką antystatyczną. Jeśli jest taka konieczność, to nałóż drugą warstwę podkładu i wygładź ją papierem ściernym, aby uzyskać idealnie gładką powierzchnię.

7
Malowanie mebli kuchennych 7
Pomaluj szafki kuchenne

Pomaluj fronty szafek płaskim pędzlem lub wałkiem. Najpierw pomaluj środek frontów, a następnie brzegi. Nakładaj cienką warstwę farby wzdłuż frontów. Pamiętaj, aby fronty leżały poziomo podczas schnięcia. Jak już farba wyschnie, odwróć je na drugą stronę i pomaluj. Po dwóch godzinach nałóż kolejną warstwę farby - tym razem nakładaj ją w przeciwnym kierunku, a mianowicie w poprzek frontów.

8
Malowanie mebli kuchennych 8
Nakładanie farby w sprayu

Aby uniknąć śladów od pociągnięć pędzlem nałóż ostatnią warstwę farbą w sprayu. W ten sposób uzyskasz idealnie gładką powierzchnię. Najpierw pomaluj brzegi frontów, a później ich środek. Staraj się pomalować każdą część mebla za jednym pociągnięciem sprayu, aby farba była równomiernie rozprowadzona. Fronty powinny leżeć poziomo podczas schnięcia.

9
Malowanie mebli kuchennych 9
Przykręć fronty do mebli

Jak już fronty całkowicie wyschną, przymocuj do nich uchwyty (gałki), zawiasy i je przykręć (najpierw zawsze przykręcaj górny zawias, a następnie dolny).

Strona 1 z 10

Powiązane porady

tapetowanie
Farba magnetyczna zastosowanie
pomysł na łazienkę

Podobne porady

Komentarze (7)

* Pola wymagane

gocha
31.08.2015
U mnie w kuchni zrobiłam troszkę inaczej. Meble mam w ciemnym kolorze ale za to na ścianie miedzy szafkami mam położony Klinkieryt w kremowym odcieniu. Kuchnia zrobiła sie jasna i przytulna.
trzmiel
02.02.2015
wszystko proste ale jaka zastosować farbę ?
bleble
26.11.2014
Taaakkk. A 90% ludzi ma fronty z MDFu lub podobnego goowna którego nie da się regenerować tylko trzeba wymienić na nowe.
Ksywka
26.11.2014
Przemalowanie drewnianych mebli na zielono, to jak zmiana Porsze na gorsze. Delikatnie ujmując!
as
26.11.2014
To wygląda pieknie do pierwszego zmywania mebli przed świętami. jak zacznie farba sie zdzierac , to juz pozostaje tylko wymiana frontów.
Pablo
26.11.2014
Pomalowałem kuchnie ale moje obiady dalej smakują okropnie
Kasia
10.06.2014
nie sądziłam że przemalowanie jest takie pracochłonne. sama się zastanawiam nad zmiana wizerunku mojej kuchni. chce zacząć od przemalowania mebli. nie wiem tylko jaką farbę wybrać. chyba akrylowa będzie najlepsza. nie chce żeby meble się świeciły.