kartka walentynkowa 3d

Jak zrobić kartkę walentynkową 3d?

portobello - specjalista Tipy.pl
Walentynki tuż tuż. Cóż innego sprawi radość naszej sympatii jeśli nie coś zrobionego własnoręcznie właśnie dla ukochanej osoby? Pomyśl o tym. Już tradycją jest wręczanie sobie kartek walentynkowych. Co prawda sklepy oferują naprawdę wiele wzorów kartek, ale proponuję wykonać kartkę własnoręcznie, zwłaszcza, że nie jest to trudne. A wartość takiej kartki automatycznie rośnie, podobnie jak Ty w oczach sympatii.
P

* szablon,
* karton w dwóch wybranych kolorach (u mnie beż i ciemny brąz) - do kupienia tutaj,
* nożyk do cięcia (do kupienia tutaj),
* nożyczki,
* klej,
* podkładka do cięcia (do kupienia tutaj),
* taśma malarska,
* linijka.

1
szablon kartki walentynkowej
Pobierz dostępny tutaj szablon. Powiększ go do interesujących Cię wymiarów i wydrukuj .
2
Połóż wydrukowany szablon na bristolu w jaśniejszym kolorze (u mnie złoty), przymocuj brzegi kartki z wydrukowanym motywem za pomocą taśmy malarskiej do bristolu.
3
Kartka na walentynki szablon
Połóż obie kartki na podkładce i używając nożyka do cięcia papieru zrób nacięcia w miejscach linii ciągłych. Zaznaczone na schemacie obok czerwonymi kropkami elementy powinny całkiem odpaść. To bardzo ważne, aby nacinać nożykiem tylko linie ciągłe, przerywane powinny pozostać nienacięte. Inaczej kartka nie wyjdzie.
4
Nożyk poprowadź również wzdłuż linii ciągłej naokoło, aby wyciąć ładny prostokąt.
5
W miejscach linii przerywanych zagnij papier w swoim kierunku, czyli w górę. Złóż kartkę zamykając ją. Następnie otwórz ją i ponownie zamknij – i tak kilka razy. Sprawdź, czy wszystko działa tak, jak powinno.
6
Zmierz wymiary prostokąta z wyciętym elementem i dodaj do długości każdego boku 1 centymetr. Następnie wytnij prostokąt o tych powiększonych nieco wymiarach z ciemniejszego brystolu (u mnie ciemny brąz).
7
Połóż brystol z wyciętym motywem na wyciętym z ciemniejszego brystolu prostokącie centrując jaśniejszy na ciemniejszym.
8
Następnie posmaruj klejem jaśniejszy element . UWAGA! Nie smaruj klejem wyciętego napisu! On nie może się przykleić.
9
Sklej oba elementy razem i poczekaj, aż klej wyschnie. Nie zamykaj w tym czasie kartki.
10
Sprawdź ponownie, czy kartka dobrze się zamyka i składa. Po otwarciu napis sam powinien wyskoczyć, jak widać na zdjęciu głównym. Kartka gotowa.

Powiązane porady

kartka dla mamy w kształcie torebki
kwiatek z lizaka
Kartka walentynkowa - Kolaż

Podobne porady

Komentarze (7)

* Pola wymagane

Lidia
08.02.2016
Szablon przyklejamy czy odrysowujemy na brystolu?
Tini27k
10.02.2015
Nie da się tego wyciąć psuje się kartka buuu... nie fajne:(
afro128
09.02.2015
Żeby nie przenosić wzoru z wydrukowanego szablonu na brystol wystarczy wydrukować szablon na kartce z bloku technicznego lub ozdobnego (np teksturowanego)w lustrzanym odbiciu, wtedy druk będzie "od środka" i nie będzie on widoczny, i wtedy można po prostu wydrukować i ciąć
kate
17.02.2014
nie myślałam że to takie proste :) wyszła fajna i niebanalna kartka
eeeee
27.05.2013
może być zwykły blok?
Madzik;*
16.02.2012
Świetnty pomysł.Podoba mi się i ładnie wyszło:)
Aga
09.02.2012
Wyszło super! Fajny pomysł ;)