Czyszczenie pralki

Jak czyścić pralkę?

MamamiaMamamia - specjalista Tipy.pl
Po pewnym czasie użytkowania pralka zaczyna zwykle nieprzyjemnie pachnieć. Aby zlikwidować przykry zapach unoszący się z bębna, należy ją porządnie wyczyścić. Jak? Dowiesz się tego poniżej.
1
Włącz program czyszczący pralkę. Jeśli go nie masz, czytaj dalej...
2
Spryskaj pralkę wybielaczem w miejscach, gdzie jest widoczny grzyb. Pozostaw na pół godziny, a następnie wytrzyj. Wybielaczem wyczyść również dozownik na proszek.
3
Do środka pralki wlej 2 litry octu spirytusowego i wsyp odkamieniacz do pralek. Ustaw na najwyższą temperaturę i włącz pranie (z pustym bębnem, bez ubrań). Możesz również użyć 2-3 opakowania kwasku cytrynowego i 2 szklanki octu, a następnie włączyć puste pranie w wysokiej temperaturze. Dobrym sposobem jest również zrobienie prania z pustym bębnem dodając pół kg sody oczyszczonej i ustawiając temperaturę na 90 stopni C.
4
Wyczyść filtr pralki (w nowszych pralkach może go nie być).
?

Wskazówki

  • Zawsze wyciągaj pranie z pralki. Po zakończeniu prania pozostaw drzwiczki otwarte, aby pralka wyschła w środku. Jeśli będziesz o tym zapominać, w pralce zrobi się grzyb odpowiedzialny za nieprzyjemny zapach.

Powiązane porady

pleśń
usuwanie pleśni
mycie włosów

Podobne porady

Komentarze (14)

* Pola wymagane

Pytając
09.11.2017
Cześć,
napisane jest, żeby do środka pralki wlać ocet. Do środka to znaczy do bębna bezpośrednio, czy przez którąś z komór w dozowniku? Tak samo gdzie sypać sody, kwaski itp? Bęben czy dozownik? Chcę wyczyścić pralkę, ale nie chcę jej uszkodzić.
Dziękuję za pomoc :)
ilona
28.04.2016
moja pralka przez pierwsze 10 lat nie miała tego problemu, ale ostatnio śmierdzi, mimo, że zawsze wycieram bęben, zostawiam ją otwartą i czyszczę filtr. Prędzej czy później każda pralka zbiera osady. Kiedy kupowałam swoją nie było na rynku środków do czyszczenia...
dziubas
27.07.2015
U nas raz w miesiącu preparat odkamieniający i odtłuszczający E6WMG100 i pralka śmiga bez kamienia i brzydkich zapachów. Środek spokojnie można do zmywarek też stosować.
Jay
13.10.2014
Raz na kilka prań trochę Domestosa i - rzecz jasna przy pustym bębnie - cykl prania na 20-30C (dla nadgorliwych: gotowanie rozniesie "woń" Domestosa na całe mieszkanie), taki proces zabije wszystkie grzyby i bakterie (a jak wiadomo brud i smród powodują drobnoustroje). Oczywiście drzwiczki pralki otwarte po każdym praniu oraz po takiej operacji dezynfekcyjnej aby wnętrze spokojnie wyschło. Poza tym, tam gdzie konstrukcja pralki tego wymaga, po praniu trzeba wytrzeć do sucha gumowy kołnierz.
majka
13.10.2014
Wystarczy pozostawiać pralkę otwartą, aby miała dopływ powietrza.Zamykamy ją tylko kiedy pierze.To wystarczy aby miała zawsze ładny zapach.
m
13.10.2014
I tu mijamy się z prawdą. Bo w nowych pralkach jest filtr w pompie odpływowej. I nie w każdej pralce można stosować ocet, kwasek, wybielacz do czyszenia.
A&G
13.10.2014
Ja też nigdy nie zamykam drzwiczek pralki, czsami wykonuję powyższe czynności (ocet, soda itd), a jak śmierdziało, tak śmierdzi (ale tylko po praniu w 60*).
kasia
13.10.2014
można użyć sody oczyszczonej.zawartość opakowania wsypać do pustej pralki i szuflady.nastawić na 60 stopni.przeprać.zostawić otwartą do wyschnięcia.super skuteczny sposób.polecam.
nick
13.10.2014
Polecam raz na jakieś pół roku użyć oryginalnego proszku do czyszczenia pralki dr Beckann (koszt ok 15zł). Ważne żeby był oryginalny-znaczy bez polskich napisów na opakowaniu.
ola
13.10.2014
mozna tez wsypac pol szklanki drobnego piasku. Pomaga skutecznie usunac osad z bebna.