samochód na chodniku

Jak wjeżdżać na krawężniki?
frEAk - specjalista Tipy.pl

Parkowanie na krawężnikach to dla niektórych chleb powszedni. Liczba samochodów niestety rośnie odwrotnie proporcjonalnie do nowych miejsc parkingowych. Szukamy więc miejsc na chodnikach. Ale żeby na nie wjechać trzeba pokonać nierzadko wysoki krawężnik. Jak to zrobić, aby nie zepsuć zawieszenia dowiesz się poniżej.
1
Jeśli masz samochód z niskim zawieszeniem zapomnij o wjeżdżaniu na krawężniki. Nie ma szans, żeby Ci się to udało bez szkody dla samochodu.
2
Zdecyduj, czy Twoje auto jest na tyle wysokie, ze poradzi sobie z danym krawężnikiem. Są w końcu krawężniki niższe i wyższe. Podwozie samochodu powinno znajdować się wyżej niż krawężnik. Jeśli jeździsz dużym samochodem terenowym, nie będziesz mieć problemów z wjazdem na krawężnik. Jeśli zaś masz samochód osobowy, sam musisz zdecydować czy dasz rade pokonać dany krawężnik czy nie.
3
Samochód ustaw pod kątem do krawężnika. Na krawężnik wjeżdżaj na wyprostowanych kołach.
4
Dzięki takiemu ustawieniu koła będą wjeżdżały na krawężnik jedno po drugim. Prawe przednie, a potem prawe tylne lub lewe przednie, a po nim lewe tylne.
5
źle zaparkowany samochód
Nigdy nie wjeżdżaj na krawężnik czołowo, czyli oboma przednimi kołami naraz w jednym momencie. Możesz w ten sposób uszkodzić zawieszenie pojazdu i narazić się na niepotrzebne koszty.
6
Na krawężnik wjeżdżaj bardzo powoli. Operuj gazem delikatnie, aby samochód nie wyrwał się do przodu.
7
Gdy już wjedziesz na krawężnik wyprostuj samochód. Pamiętaj, żeby zostawić miejsce na chodniku dla przechodniów.
8
Gdy będziesz zjeżdżać pamiętaj, aby zrobić to podobnie jak wcześniej, nie oboma kołami naraz.

Powiązane porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane