Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Choroby > Domowe sposoby na zapalenie spojówek

Domowe sposoby na zapalenie spojówek

Stopień trudności: łatwe
, ekspert Tipy.pl
 3.4/5 (77 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 17 
Zapalenie spojówek jest bardzo powszechne wśród wszystkich grup wiekowych. Występuje zarówno u dzieci, nastolatków jak i u dorosłych. Jest to choroba powodowana przez czynniki alergiczne, ale również przez bakterie czy wirusy. Zapalenie spojówek objawia się zaczerwienieniem białka oka. Zapalenie spojówek nie jest bardzo szkodliwe, ale bardzo przeszkadza w normalnym funkcjonowaniu. Czasami przechodzi samo po 7-10 dniach, ale kto wytrzyma tyle? Podstawowe objawy to swędzenie, pieczenie, uczucie piasku pod powiekami, światłowstręt, ból. Jeśli zapalenie spojówek jest alergiczne oczy łzawią. Jeśli jest bakteryjne czy wirusowe z oczu cieknie ropa, często podczas snu. Powieki rano są sklejone. Zazwyczaj zapalenie spojówek występuje tylko w jednym oku, ale zdarza się i w obu. Alergiczne zapalenie spojówek nie jest zaraźliwe, ale bakteryjne i wirusowe już tak, jako że bakterie przenoszą się łatwo z oka na oko, czy z osoby na osobę. Najlepiej udać się jednak do okulisty i zapalenie spojówek zaleczyć, aby nie wracało. Ale jeśli zapalenie wraca, to ciężko co chwilę biegać do specjalisty, zwłaszcza, że kolejki do okulisty na NFZ są dość długie, a wizyty prywatne nie należą do tanich. Warto wtedy pomyśleć o domowych sposobach na zapalenie spojówek, zwłaszcza, że rzeczywiście one działają. Przejrzyj proponowane niżej sposoby i znajdź ten najlepszy dla siebie.
1
Lód

Lód. To bardzo efektywny sposób na przyniesienie ulgi swoim oczom. Redukuje swędzenie, pieczenie i zaczerwienienie oczu. Jednak w ten sposób nie wyleczysz zapalenia, a jedynie zredukujesz jego objawy. Po prostu zamocz ręcznik w lodowatej wodzie i odciśnij nadmiar. Połóż ręcznik na oczach.

2
Miód i mleko.

Miód i mleko. Mleko podgrzej. Rozpuść miód w mleku w proporcjach 1:1. Używaj mikstury do przemywania oczu. Zamocz w niej płatek kosmetyczny i przemyj oczy. Możesz również użyć mleka z miodem i stosować jako kropli do oczu lub w formie kompresu.

3
Kolendra.

Kolendra. Weź garść świeżo zasuszonej kolendry i zagotuj w wodzie. Gdy wystygnie odcedź ją. Przemywaj oczy wodą z kolendry, lub stosuj w formie kompresu. Pomoże uśmierzyć ból i swędzenie.

4
Gorący kompres.

Gorący kompres. Zrób sobie takowy z dodatkiem olejków, na przykład różanego, lawendowego czy rumiankowego. Dodaj kilka kropel wybranego olejku na ręcznik namoczony w gorącej (ale nie wrzącej) wodzie i połóż na oczy. Trzymaj do momentu, aż ręcznik będzie chłodny. Nakładaj w ten sposób kompres 3-4 razy dziennie. Gorący kompres usunie infekcję z oczu i da poczucie komfortu.

5
Nasiona kopru.

Nasiona kopru. Ugotuj trochę nasion kopru w wodzie i pozostaw do wystygnięcia. Następnie odcedź i samą wodą przemywaj oczy dwa razy dziennie. Zmniejszy się zaczerwienienie i ból.

6
Ziemniak.

Ziemniak. Surowego ziemniaka dokładnie umyj i pokrój na plasterki. Plasterek połóż na zainfekowanym oku. Powtarzaj co wieczór przez trzy kolejne dni.

7
Kurkuma, szafran indyjski.

Kurkuma, szafran indyjski. Zmieszaj 2 łyżeczki kurkumy z 1 szklanką wrzącej wody. Stosuj w formie gorącego kompresu.

8
Nagietek.

Nagietek. Ugotuj 2 łyżki płatków nagietka w 1 szklance wody i pozostaw do wystygnięcia. Przemywaj oczy tą miksturą lu zastosuj w formie kompresu.

9
Aloes.

Aloes. Zamocz płatek kosmetyczny w olejku aloesowym i przemyj oko, lub nasącz czysty ręcznik w olejku i połóż go na oko w formie kompresu (1/2 łyżeczki aloesu w szklance chłodnej, przegotowanej wody).

10
Agrest.

Agrest. Zmieszaj 1 szklankę soku z agrestu z 2 łyżkami miodu i pij dwa razy dziennie.

11
Soki warzywne.

Soki warzywne. Bardzo pomocne przy zapaleniu spojówek. Zmieszaj 200 ml soku ze szpinaku z 300 ml soku z marchewki. Możesz też zrobić sok z 200 ml soku z pietruszki z 300 ml soku z marchewki. Pij regularnie.

12
Sól.

Sól. Rozpuść trochę soli w szklance wrzątku. Pozostaw do schłodzenia, ale mikstura powinna być trochę ciepła. Zrób kompres lub przemyj oko.

13
Jogurt.

Jogurt. Zaaplikowany w formie gorącego kompresu zdziała cuda.

14
Woda różana.

Woda różana. Używaj w formie kropli do oczu lub przemywaj nią oczy regularnie.

15
Herbata rumiankowa.

Herbata rumiankowa. Zrób z niej ciepły kompres lub połóż torebkę herbaty rumiankowej na oku.

16
Chleb.

Chleb. Włóż kawałek kromki do lodówki i schłodź go. Następnie połóż na zainfekowanym oku.

 3.4/5 (77 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (21)

nicko - 2016-07-18
rumianek mi pomógł kilkanaście razy,w dzieciństwie i jako nastolatek miałem skłonnośc to tzw jęczmieni,za każdym razem wystarczyły 2 półgoddzinne zmieniane okłady ligniny umoczonej w sparzonym rumianku,gdy narośl była jeszcze mała wystarczyło raz kilka minut z takim okładem na oku i znikało jak ręką odjął
Malu - 2016-07-13
Ja od okładów z umianku ledwo moglam oczy otworzyc tak opuchły...totalna masakra. lekarz powiedział że rumianek bardzo czesto uczula dorołych..ja nie polecam tego zabiegu bo pogorszyło stan moich oczu
ola - 2016-05-27
Mi pomógł kiedyś rumianek.Tak radzil też okulista.Pomogło.
fikka - 2014-12-30
No to nie od dziś wiadomo, że rumianek może uczulać.To już lepiej zwykłą herbatą przemyć. Ale ja też raczej tych kropli używam, jak mnie dopadnie zapalenie. Nawet u dzieci jak coś zaczynają im oczy ropieć, to też tym przemywam.
kicia - 2014-12-30
Próbowałam przemywać rumiankiem, ale niestety mnie uczulił, więc sięgnęłam po sulfacetamid i dopiero wtedy pozbyłam się zapalenia. Ale słabo by było na wigilii z takimi oczami wystąpić ;)
Prawda - 2014-12-08
Najlepsze dla dzieci i pewnie dorosłych jest mleko mamy. Ono ma właściwości antybakteryjne i antywirusowe,dlatego dzieci karmione piersią praktycznie nie chorują (chyba że ktoś dziecka nie hartuje,nie ma odpowiedniej higieny,po cesarce dziecko nie jest dobrze odessane,itp).
gosc - 2014-12-08
widze ze interia juz szykuje sie z poradami pod przyszly rok, gdy wejda skierowania do okulisty ;)
Ula - 2014-12-08
No ja bym jednak radziła udac się do okulisty, a nie działac na wlasną ręke. Ostatnio 2 miesiące leczyłam zapalenie spojówek, bo ciągle wracało w końcu otrzymalam bardzo dobry antybiotyk i się wyleczyłam.
miko - 2014-12-08
Nie zapomnijcie o chlebie z pajęczyną, a najważniejsze, żeby trzy razy się obrócić i za każdym razem splunąć. Takie porady to publikowano w Nowym Kurierze Warszawskim (szmatławcu) w 1939 roku, a nie w XXI wieku w centrum Europy.
gabba - 2014-11-24
bulka, można stosować u dzieci po 3 miesiącu. Moja córeczka ostatnio miała zapalenie spojówek i stosowałam te krople, więc na bieżąco jestem ;)
bulka - 2014-11-18
A czy to prawda, że można te krople też u dzieci stosować?
mikka - 2014-10-22
Lekarka mi przepisała sulfacetamid - rzeczywiście skutecznie leczy zapalenie spojówek. Najpierw próbowałam się wykurować przemywając oczy solą fizjologiczną, ale nic mi nie pomagała.
gargaska - 2014-08-18
Ja zakraplam sulfacetamid (działa przy bakteryjnym i alergicznym zapaleniu spojówek) Nawet u dzieci można te krople stosować, bo są bezpieczne.
anka - 2014-03-24
solą przemywać oko? w życiu...
henryk - 2013-09-13
produkuję srebro koloidalne (wg, jak wyprodukowac Ag-koloidalne) tym zmywam rece i oczy za pomocą wacika i to pomaga mi na b. chore oczy
jer - 2013-09-02
rumianek napar mocna herbata napar i czesto myc rece np protex mydlo nie dotykac oczu moj sposob
natka - 2013-07-11
Ja dodaję do pół szklanki wody 4 krople olejku eterycznego z drzewa herbacianego, trochę piecze, ale nie wypala.Oszczędzam na okuliście, który to tylko serwuje mi sterydy i antybiotyki. Teraz jest ok.
DobraWiedzma - 2013-05-09
Dla mnie czymś absolutnie niezawodnym jest srebro koloidalne. Normalnie można je kupić w aptekach, sklepach zielarskich, czy tego typu miejscach. Można też zrobić samemu dzięki specjalnej maszynce.
Jak tylko widzę, że coś się dzieje (a dzieje się, bo mam wrażliwe oczy i podczas jazdy na rowerze, mimo okularów czasami coś mi tam nawłazi ;P) psikam sobie roztwór srebra bezpośrednio do oka. Srebro koloidalne, to cząsteczki srebra "rozpuszczone" w wodzie destylowanej. Oczywiście ten płyn ma jeszcze wiele innych zastosowań, ale tu konkretnie o oczach mowa, a jak ktoś będzie chciał, to sobie znajdzie w necie ;)
farmacja - 2013-02-14
nr 14 prosze nie uzywac jako kropel do oczu, poniewaz krople do oczu zawieraja specjalna wode oczyszczona nie taka co znajduje sie w domu, wiec mozemy jeszcze pogorszyc stan oka
justypa - 2013-01-28
ziemniak i jogurt sa bardzo pomocne. Porady super ;)
justa - 2012-08-16
jogurt działa:)
dobre porady
 
Przyczyną zapalenia spojówek jest najczęściej infekcja bakteryjna lub wirusowa. Choroba objawia się zaczerwieniem oka,...
Jak leczyć zapalenie spojówek?
Przyczyną zapalenia spojówek jest najczęściej infekcja...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt