zapalenie spojówek

Domowe sposoby na zapalenie spojówek

healther - specjalista Tipy.pl
zapalenie spojówek
1 z 17
Zapalenie spojówek jest bardzo powszechne wśród wszystkich grup wiekowych. Występuje zarówno u dzieci, nastolatków jak i u dorosłych. Jest to choroba powodowana przez czynniki alergiczne, ale również przez bakterie czy wirusy. Zapalenie spojówek objawia się zaczerwienieniem białka oka. Zapalenie spojówek nie jest bardzo szkodliwe, ale bardzo przeszkadza w normalnym funkcjonowaniu. Czasami przechodzi samo po 7-10 dniach, ale kto wytrzyma tyle? Podstawowe objawy to swędzenie, pieczenie, uczucie piasku pod powiekami, światłowstręt, ból. Jeśli zapalenie spojówek jest alergiczne oczy łzawią. Jeśli jest bakteryjne czy wirusowe z oczu cieknie ropa, często podczas snu. Powieki rano są sklejone. Zazwyczaj zapalenie spojówek występuje tylko w jednym oku, ale zdarza się i w obu. Alergiczne zapalenie spojówek nie jest zaraźliwe, ale bakteryjne i wirusowe już tak, jako że bakterie przenoszą się łatwo z oka na oko, czy z osoby na osobę. Najlepiej udać się jednak do okulisty i zapalenie spojówek zaleczyć, aby nie wracało. Ale jeśli zapalenie wraca, to ciężko co chwilę biegać do specjalisty, zwłaszcza, że kolejki do okulisty na NFZ są dość długie, a wizyty prywatne nie należą do tanich. Warto wtedy pomyśleć o domowych sposobach na zapalenie spojówek, zwłaszcza, że rzeczywiście one działają. Przejrzyj proponowane niżej sposoby i znajdź ten najlepszy dla siebie.
1
Lód

Lód. To bardzo efektywny sposób na przyniesienie ulgi swoim oczom. Redukuje swędzenie, pieczenie i zaczerwienienie oczu. Jednak w ten sposób nie wyleczysz zapalenia, a jedynie zredukujesz jego objawy. Po prostu zamocz ręcznik w lodowatej wodzie i odciśnij nadmiar. Połóż ręcznik na oczach.

2
Miód i mleko.

Miód i mleko. Mleko podgrzej. Rozpuść miód w mleku w proporcjach 1:1. Używaj mikstury do przemywania oczu. Zamocz w niej płatek kosmetyczny i przemyj oczy. Możesz również użyć mleka z miodem i stosować jako kropli do oczu lub w formie kompresu.

3
Kolendra.

Kolendra. Weź garść świeżo zasuszonej kolendry i zagotuj w wodzie. Gdy wystygnie odcedź ją. Przemywaj oczy wodą z kolendry, lub stosuj w formie kompresu. Pomoże uśmierzyć ból i swędzenie.

4
Gorący kompres.

Gorący kompres. Zrób sobie takowy z dodatkiem olejków, na przykład różanego, lawendowego czy rumiankowego. Dodaj kilka kropel wybranego olejku na ręcznik namoczony w gorącej (ale nie wrzącej) wodzie i połóż na oczy. Trzymaj do momentu, aż ręcznik będzie chłodny. Nakładaj w ten sposób kompres 3-4 razy dziennie. Gorący kompres usunie infekcję z oczu i da poczucie komfortu.

5
Nasiona kopru.

Nasiona kopru. Ugotuj trochę nasion kopru w wodzie i pozostaw do wystygnięcia. Następnie odcedź i samą wodą przemywaj oczy dwa razy dziennie. Zmniejszy się zaczerwienienie i ból.

6
Ziemniak.

Ziemniak. Surowego ziemniaka dokładnie umyj i pokrój na plasterki. Plasterek połóż na zainfekowanym oku. Powtarzaj co wieczór przez trzy kolejne dni.

7
Kurkuma, szafran indyjski.

Kurkuma, szafran indyjski. Zmieszaj 2 łyżeczki kurkumy z 1 szklanką wrzącej wody. Stosuj w formie gorącego kompresu.

8
Nagietek.

Nagietek. Ugotuj 2 łyżki płatków nagietka w 1 szklance wody i pozostaw do wystygnięcia. Przemywaj oczy tą miksturą lu zastosuj w formie kompresu.

9
Aloes.

Aloes. Zamocz płatek kosmetyczny w olejku aloesowym i przemyj oko, lub nasącz czysty ręcznik w olejku i połóż go na oko w formie kompresu (1/2 łyżeczki aloesu w szklance chłodnej, przegotowanej wody).

10
Agrest.

Agrest. Zmieszaj 1 szklankę soku z agrestu z 2 łyżkami miodu i pij dwa razy dziennie.

11
Soki warzywne.

Soki warzywne. Bardzo pomocne przy zapaleniu spojówek. Zmieszaj 200 ml soku ze szpinaku z 300 ml soku z marchewki. Możesz też zrobić sok z 200 ml soku z pietruszki z 300 ml soku z marchewki. Pij regularnie.

12
Sól.

Sól. Rozpuść trochę soli w szklance wrzątku. Pozostaw do schłodzenia, ale mikstura powinna być trochę ciepła. Zrób kompres lub przemyj oko.

13
Jogurt.

Jogurt. Zaaplikowany w formie gorącego kompresu zdziała cuda.

14
Woda różana.

Woda różana. Używaj w formie kropli do oczu lub przemywaj nią oczy regularnie.

15
Herbata rumiankowa.

Herbata rumiankowa. Zrób z niej ciepły kompres lub połóż torebkę herbaty rumiankowej na oku.

16
Chleb.

Chleb. Włóż kawałek kromki do lodówki i schłodź go. Następnie połóż na zainfekowanym oku.

Strona 1 z 17

Powiązane porady

krwotok z nosa
Angina
grzybica skóry

Podobne porady

Komentarze (21)

* Pola wymagane

nicko
18.07.2016
rumianek mi pomógł kilkanaście razy,w dzieciństwie i jako nastolatek miałem skłonnośc to tzw jęczmieni,za każdym razem wystarczyły 2 półgoddzinne zmieniane okłady ligniny umoczonej w sparzonym rumianku,gdy narośl była jeszcze mała wystarczyło raz kilka minut z takim okładem na oku i znikało jak ręką odjął
Malu
13.07.2016
Ja od okładów z umianku ledwo moglam oczy otworzyc tak opuchły...totalna masakra. lekarz powiedział że rumianek bardzo czesto uczula dorołych..ja nie polecam tego zabiegu bo pogorszyło stan moich oczu
ola
27.05.2016
Mi pomógł kiedyś rumianek.Tak radzil też okulista.Pomogło.
fikka
30.12.2014
No to nie od dziś wiadomo, że rumianek może uczulać.To już lepiej zwykłą herbatą przemyć. Ale ja też raczej tych kropli używam, jak mnie dopadnie zapalenie. Nawet u dzieci jak coś zaczynają im oczy ropieć, to też tym przemywam.
kicia
30.12.2014
Próbowałam przemywać rumiankiem, ale niestety mnie uczulił, więc sięgnęłam po sulfacetamid i dopiero wtedy pozbyłam się zapalenia. Ale słabo by było na wigilii z takimi oczami wystąpić ;)
Prawda
08.12.2014
Najlepsze dla dzieci i pewnie dorosłych jest mleko mamy. Ono ma właściwości antybakteryjne i antywirusowe,dlatego dzieci karmione piersią praktycznie nie chorują (chyba że ktoś dziecka nie hartuje,nie ma odpowiedniej higieny,po cesarce dziecko nie jest dobrze odessane,itp).
gosc
08.12.2014
widze ze interia juz szykuje sie z poradami pod przyszly rok, gdy wejda skierowania do okulisty ;)
Ula
08.12.2014
No ja bym jednak radziła udac się do okulisty, a nie działac na wlasną ręke. Ostatnio 2 miesiące leczyłam zapalenie spojówek, bo ciągle wracało w końcu otrzymalam bardzo dobry antybiotyk i się wyleczyłam.
miko
08.12.2014
Nie zapomnijcie o chlebie z pajęczyną, a najważniejsze, żeby trzy razy się obrócić i za każdym razem splunąć. Takie porady to publikowano w Nowym Kurierze Warszawskim (szmatławcu) w 1939 roku, a nie w XXI wieku w centrum Europy.
gabba
24.11.2014
bulka, można stosować u dzieci po 3 miesiącu. Moja córeczka ostatnio miała zapalenie spojówek i stosowałam te krople, więc na bieżąco jestem ;)