Grillowanie z przyjaciółmi

Jak przygotować marynatę do warzyw na grilla?

PokaPoka - specjalista Tipy.pl
Na naszym grillu oprócz różnego rodzaju mięs powinny się znaleźć również warzywa. Odpowiednio przyrządzone w marynacie zyskają niepowtarzalny smak. Będą również doskonałym dodatkiem do wszelkiego rodzaju potraw mięsnych. Poniżej znajdziesz przepis na marynatę do warzyw, która sprawi że nawet ci, którzy z reguły warzyw nie jedzą, nie będą potrafili odmówić zjedzenia ich kolejnej porcji.
P

* Pęczek pietruszki
* 1 łyżka suszonego czerwonego pieprzu
* 1 łyżka startej cebuli
* 1 łyżka soli
* 300 ml oliwy z oliwek
* Plastikowy pojemnik
* Folia aluminiowa lub tacki

1
Natkę pietruszki dokładnie opłucz pod strumieniem zimnej wody, a następnie osusz. Usuń twarde łodygi, a listki drobno posiekaj. Czerwony pieprz utłuc w moździerzu. Weź cebulę i zetrzyj ją na drobnej tarce.
2
Tak przygotowane składniki wsyp do małej miseczki i starannie wymieszaj. Dodaj do tego sól i oliwę z oliwek. Wymieszaj wszystkie składniki. Gotową marynatę przełóż do plastikowego pojemnika, w którym będziesz marynować warzywa.
3
Do pojemnika z marynatą włóż przygotowane wcześniej i pokrojone warzywa. Obróć je kilku krotnie, aby wszystkie były nasączone w marynacie. Pojemnik szczelnie zamknij i wstaw do lodówki. Warzywa nie potrzebują długo leżeć w marynacie, wystarczy, że wsadzisz je na 2 godziny. Jeśli będą leżeć zbyt długo, wchłoną zbyt dużo oliwy.
4
Po upływie tego czasu wyjmij warzywa z marynaty i lekko osącz. Tak przygotowane zawiń w folię aluminiową i upiecz na rozgrzanym już grillu. Do tego celu możesz użyć aluminiowych tacek.
5
warzywa na grillu
Marynata ta nadaje się doskonale do wszystkich warzyw. Jeśli jednak zamierzasz łączyć warzywa pamiętaj, żeby czas ich pieczenia był taki sam. Pasują do siebie twarde cukinie i strąki papryki, cebula i papryka oraz pieczarki i pomidory.

Powiązane porady

grillowane warzywa
grillowana kukurydza
Kurczak z grilla w marynacie oregano

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane