zgaga w nocy

Jak uniknąć zgagi w nocy?·

JudymJudym - specjalista Tipy.pl
zgaga w nocy
1 z 13
Zgaga budzi cię w środku nocy? Nieprzyjemne palenie w przełyku jest na tyle uciążliwe, że nie daje ci spać, sprawiając, że kolejny raz budzisz się rano niewyspany. Co zrobić, żeby pozbyć się nocnej zgagi? Pomocne informacje znajdziesz poniżej.
1
sposoby na zgagę - krok 1
Połóż się wyżej

Pozycja leżąca ułatwia kwasom żołądkowym cofnięcie się do twojego przełyku. Żeby uniknąć zgagi, wykorzystaj swojego największego sprzymierzeńca – grawitację. Podłóż pod głowę jedną lub dwie puchate poduszki lub kup specjalną poduszkę w kształcie klina. Uniesiona pozycja sprawi, że soki żołądkowe nie napłyną do przełyku. Korzystnie na trawienie wpływa również spanie na lewym boku.

2
sposoby na zgagę - krok 2
Jedz wcześniej, żeby uniknąć zgagi w nocy

Chodzenie spać tuż po posiłku zwiększa ryzyko nocnej zgagi. Pełny żołądek powoduje nacisk na zastawkę żołądka, która odpowiedzialna jest za zatrzymywanie kwasów żołądkowych wewnątrz. Jedz więc ostatni posiłek przynajmniej na 2-3 godziny przed snem. Postaw na wczesną kolację i unikaj podjadania w nocy.

3
sposoby na zgagę - krok 3
Zrezygnuj z czekoladowych deserów i kawy

U niektórych osób kawa lub desery z czekoladą mogą wywoływać zgagę, zwłaszcza, gdy są spożywane wieczorem. Inne pokarmy, których należy unikać przy kolacji to: cytrusy, cebula, napoje gazowe i tłuste lub ostre jedzenie.

4
sposoby na zgagę - krok 4
Nie ćwicz przed snem

Ćwiczenia mogą prowadzić do nocnej zgagi. Z tego powodu tuż przed snem oszczędź sobie wytężonego wysiłku fizycznego, np. jazdy na rowerku treningowym, czy robienia przysiadów. Dobrym pomysłem jest jednak spacer po kolacji. Pozwoli on jedzeniu „ułożyć się” i sprawi, że bez problemu prześpisz całą noc.

5
sposoby na zgagę - krok 5
Nie przejadaj się

Przejedzenie to częsta przyczyna zgagi. Lepiej jeść mało, a często, zamiast napychać się dwa czy trzy razy dziennie. Jedz tylko tyle, ile zaspokoi twój głód jeszcze przed tym, nim poczujesz się pełny. Nie tylko oszczędzisz sobie nocnej zgagi, ale bez problemu utrzymasz właściwą wagę.

6
sposoby na zgagę - krok 6
Zrezygnuj z wieczornych drinków

Każdy rodzaj alkoholu może wywołać zgagę Jeśli zauważyłeś, że po alkoholu miewasz nocne zgagi, zrezygnuj z jego spożywania po południu, czy wieczorem. Unikaj zarówno piwa, jak i wina. Zrezygnuj też z drinków i mocniejszych trunków.

7
sposoby na zgagę - krok 7
Kontroluj wagę

Nadwaga i otyłość zwiększają ryzyko zgagi, ponieważ prowadzą do większego nacisku na zastawkę żołądka. Odchudzanie jest procesem długotrwałym, ale dbanie o prawidłową, zdrową dietę pomoże zrzucić zbędne kilogramy i poradzić sobie z nadkwasotą żołądka.

8
sposoby na zgagę - krok 8
Rzuć palenie

Palenie papierosów to jeden z najczęstszych powodów zgagi. Osłabia ono zastawkę między żołądkiem, a przełykiem. Zatem jeśli palisz, postaraj się rzucić. Możesz pomóc sobie stosując tabletki nikotynowe.

9
sposoby na zgagę - krok 9
Po kolacji nie jedz miętówek

Miętówki zjedzone po późnym obiedzie lub kolacji mogą wydawać się dobrym pomysłem. Jednak wiele osób ma po nich zgagę. Badania wykazują, że mięta może rozluźnić zastawkę żołądkową, sprawiając, że cofnięcie się kwasów żołądkowych do przełyku staje się znacznie bardziej prawdopodobne.

10
sposoby na zgagę - krok 10
Prowadź dziennik spożytych pokarmów

Nie jesteś pewien jakie jedzenie wywołuje u ciebie zgagę? Postaraj się je zidentyfikować prowadząc dziennik spożytych na obiad i kolację pokarmów. Jeśli w nocy doświadczysz objawów zgagi, zapisz to w notatniku. Następnie przez kilka dni staraj się unikać danego pożywienia. Na końcu zrób test sprawdzający. Zjedz to, co podejrzewasz, że wywołało zgagę i sprawdź, czy twoje przypuszczenia potwierdzą się. Listę szkodliwych pokarmów wyeliminuj ze swojego menu.

11
sposoby na zgagę - krok 11
Noś luźną piżamę

Obcisła piżama może uciskać żołądek, zwiększając ryzyko zgagi. Sprawdź więc, czy spodnie od twojej piżamy nie są zbyt ciasne. Paniom polecam koszule nocne.

12
sposoby na zgagę - krok 12
Żuj gumę do żucia

Badania dowodzą, że w przypadku wielu osób żucie gumy do żucia (nie miętowej i bez dodatku cukru) przez 30 minut po posiłku znacznie redukuje ryzyko wystąpienia zgagi. Żucie gumy zwiększa produkcję śliny, której przełykanie oczyszcza przełyk z kwasów żołądkowych.

Strona 1 z 13

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

pab23320
10.08.2016
Kiedy ostatnio miałem zgagę to pozbyłem jej się w parę sekund :) Zastanawiacie się jak? Sami zobaczcie tutaj: https://antyzgaga.wordpress.com/
elasc
13.02.2015
bardzo głupio zredagowana strona trudno czegos konkretnie się dowiedziec