Joga na kamienie żółciowe

Joga na kamienie żółciowe
ZenZen - specjalista Tipy.pl

Pęcherzyk żółciowy jest małym organem znajdującym się po prawej stronie jamy brzusznej tuż poniżej wątroby. Kamienie żółciowe są to złogi powstałe z wytrącenia składników żółci. W niektórych przypadkach kamienie żółciowe powinny być usunięte. Praktykowanie niektórych pozycji jogi może zapobiec ich tworzeniu.
1
Bharadvajasana - skręt tułowia
Bharadvajasana - skręt tułowia

Według współczesnego mistrza jogi B.K.S. Iyengar'a skręt tułowia jest dobrym sposobem na problemy z pęcherzykiem żółciowym. Najpierw uklęknij na macie i usiądź na piętach. Przesuń ciężar ciała na bok w prawo tak, aby usiąść pośladkami na ziemi obok pięt. Kolana powinny leżeć obok siebie z boku ciała. Połóż obydwie dłonie na podłodze po zewnętrznej stronie prawej nogi i biodra a następnie wypchnij pierś i mostek w prawo. Wytrzymaj w tej pozycji 30 sekund i powtórz ćwiczenie na drugą stronę.

2
Dhanurasana - łuk
Dhanurasana - łuk

Dhanurasana lub inaczej łuk, może być pomocna w zapobieganiu tworzenia kamieni żółciowych. Połóż się na brzuchu, zegnij nogi w kolanach, sięgnij rękami do tyłu i złap się za kostki. Następnie podnieś do góry uda oraz klatkę piersiową i pociągnij możliwie jak najwyżej. Wytrzymaj w tej pozycji 1 minutę. Rozluźnij się. Powtórz ćwiczenie 2 razy.

3
Parsva Sarvangasana - joga
Parsva Sarvangasana - świeca boczna

Parsva Sarvangasana, to jedna z odmian świecy. Aby wejść do pozycji wykonaj świecę a następnie delikatnie i powoli opuść wyprostowane nogi na prawo. Wytrzymaj w pozycji 30 sekund. Według ucznia Iyengar'a mistrza jogi Aadil'a Palkhivala ta pozycja może przyczynić się do rewitalizacji i regeneracji pęcherzyka żółciowego.

4
Agnistambhasana
Agnistambhasana

Jest to pozycja stymulująca górną część pęcherzyka żółciowego przez co usprawnia funkcjonowanie tego organu. Usiądź na podłodze ze skrzyżowanymi nogami dotykając podłogi lewym goleniem. Prawy goleń połóż na lewej nodze i skieruj stopę z goleniem do przodu. Pozostań w pozycji 5 minut.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane