sos do makaronu

Jak zrobić pyszny sos do makaronu?·

JedzenieJedzenie - specjalista Tipy.pl
sos do makaronu
1 z 7
Sosy do makaronu można kupić gotowe – w słoiku lub w proszku. Z tego powodu większość osób nawet nie pomyśli o tym, by sos taki zrobić samemu. A szkoda. Gotowe sosy do makaronu zazwyczaj nie porywają smakiem (często mam wrażenie, że wszystkie smakują tak samo), a przy okazji zawierają dużo konserwantów, sztucznych barwników i aromatów. Dlatego właśnie samodzielnie zrobiony sos ze świeżych składników nie zastąpi żadnego, nawet najlepszego gotowego produktu. Poniżej znajdziesz przepis na najlepszy pomidorowy sos do makaronu pod słońcem. Pełnię smaku gwarantuje mu zastosowanie zarówno pomidorów świeżych, jak i tych z puszki. Nie ma tu przecieru pomidorowego, tak charakterystycznego dla produktów gotowych. Dodatek śmietany sprawia zaś, że sos ma niesamowicie kremową konsystencję. W przepisie użyjemy również wódki. To ważny składnik, który wzbogaca smak i konsystencję sosu, jednak jeśli planujesz podawać go dzieciom, składnik ten spokojnie możesz pominąć. Przygotowany według poniższego przepisu sos można jeść i jeść, a zawsze będzie wydawać się, że jest go za mało. To sos, do którego zechcesz wracać, jeden z niewielu (jeśli nie jedyny), który pozwoli ci poczuć smak prawdziwej włoskiej kuchni.
P

* 2 ząbki czosnku
* 1/3 szklanki drobno posiekanej cebuli szalotki
* 1/4 zwykłej cebuli
* 2 łyżeczki oliwy z oliwek
* 1 (400g) puszka pomidorów (całe bez skórki), (zalewę odlać)
* 3 świeże pomidory (posiekane)
* 1 łyżeczka płatków suszonej, czerwonej papryki (np. Kamis)
* 1/2 szklanki śmietany 36% (śmietana kremówka)
* 1/4 szklanki wódki
* 1 łyżeczka mąki

1
cebula
Posiekaj drobno cebule szalotkę, zwykłą cebulę i czosnek. Smaż na rozgrzanej oliwie z oliwek przez około 5 min (do czasu zeszklenia).
2
Pomidory
Dodaj pomidory z puszki (upewnij się, że cała zalewa została uprzednio odlana) oraz świeże pomidory. Dosyp nieco słodkiej, suszonej papryki w płatkach. Duś na wolnym ogniu przez 5-10 minut.
3
Sos do makaronu
Dodaj śmietany i wódki. Gotuj tak długo, aż sos zgęstnieje. Nie denerwuj się, jeśli na początku sos nie będzie wyglądał dobrze. Po paru minutach nabierze ładnego, pomarańczowego koloru. Jeśli sos jest zbyt rzadki, dodaj do niego 1 łyżeczkę mąki i energicznie wymieszaj.
4
sos do pasty
Sos powinien wyglądać mniej więcej tak jak na zdjęciu obok.
5
makaron z sosem
Teraz nałóż gotowy sos na makaron.
6
Gotowe danie - makaron z sosem
Zmieszaj go z takimi warzywami jakie lubisz. Na zdjęciu zostały dodane do sosu podduszone grzyby oraz ugotowany na parze szpinak. No i gotowe! Mamy przepyszne jedzonko!
Strona 1 z 7

Powiązane porady

sos beszamelowy
Spaghetti z mięsem mielonym
Spaghetti z pieczarkami i pomidorami

Podobne porady

Komentarze (7)

* Pola wymagane

bazyla
19.07.2016
najgorzej jak człowiek naprawde nie ma czasu na gotowanie. Wtedy stara się znaleźć cos dobrego i jednocześnie gotowego. Mało jest takich sosów naprawde dobrych. Ja jak dotąd znalazłam tylko jeden i tak jak piszesz z naturalnych składników i bez konserwantów.
moniusia
13.06.2016
Nie wszystkie gotowe sosy sa niedobre. Ja trochę przepisów na sosy przywiozłam z Włoch i robie sama, ale ostatnio znalazłam całkiem przypadkowo taki który rewelacyjne odpowiada moim wymaganiom i co najważniejsze jest tylko z naturalnych składników i nie ma konserwantów.
ewka
23.01.2014
ten sos rzeczywiście smakuje wyjątkowo, zupełnie nieporównywalnie do wszystkich pomidorowych "gotowców', opłaca się poświęcić chwilę na jego ugotowanie!
mirami
22.01.2014
spodziewałam się, że ten sosik będzie nieco bardziej czerwony, śmietana niestety zabrała mu trochę soczystego koloru, smak jest jednak wyjątkowo uwodzicielski, zaskoczyło mnie też zastosowanie w przepisie wódki, wypróbowałam jednak i chyba przekonam się do tego sposobu
milena
21.01.2014
Zrobilam ten sos bez wodki (mial byc obiad dla calej rodziny, w tym dzieci) i wyszedl calkiem calkiem. Musze jeszcze wyprobowac ten przepis w oryginale, zeby zobaczyc jaka jest roznica
IwaNiwa
20.01.2014
to najlepszy sosik do makaronu jaki jadlam, przygotowuje sie go szybko, a skladniki sa latwodostepne, polecam dodac nieco wiecej maki, wtedy otrzymujemy znacznie bardziej gesty i kremowy sos
badziaa
10.09.2010
uwielbiam różne sosy do makaronu, a najbardziej serowy. wystarczy zmieszać kilka rodzajów sera, np. pleśniowy camembert president, tarty parmezan i ser topiony i przyprawić ziołami lub pietruszką i już można podawać z makaronem:)