Komentarze na Facebooku

Jak zachęcić do komentowania na Facebooku?
InternetInternet - specjalista Tipy.pl

Skłonienie fanów do komentowania twoich postów na Facebooku może zabrać ci wiele czasu i wysiłku. Również frustrujące może być obserwowanie innych stron na Facebooku, którym bardzo łatwo przychodzi angażowanie ludzi do dyskusji. Jednak wiedz, że nawet najbardziej atrakcyjne strony zaczynały od zera i doszły do swoich pozycji poprzez ułatwienie i zachęcenie fanów do komentowania ich wpisów. Najprawdopodobniej najprostszym sposobem na rozpoczęcie dyskusji jest zadawanie pytań. Pamiętaj jednak, że fani nie lubią prac domowych. Jeśli muszą spędzić dużo czasu na zrozumienie pytania będą mniej chętni na udzielenie odpowiedzi.
1

Zadawaj proste pytania - twoi fani nie chcą niepotrzebnie wysilać umysłów. Na trudne pytania np. o sposobach obniżenia emisji dwutlenku węgla może odpowiedzą twoi najwięksi fani zaś pozostali przejdą do kolejnych zdarzeń na ścianie. Na proste pytania uzyskasz więcej odpowiedzi.

2

Pytania zamknięte "tak" lub "nie". Szybciej odpowiesz na pytanie wymagające odpowiedzi "tak" lub "nie" czy na pytanie otwarte wymagające więcej czasu i skupienia?

3

Pytaj o przyszłość - Podczas długiego weekendy zostajesz w domu czy wyjeżdżasz?

4

Zadawaj konkretne pytania - Świetnie poradziła sobie w ten sposób strona Green Peace zadając pytanie "Czy mieszkasz obok elektrowni jądrowej"?

5

Pytania "prawda" czy "fałsz". Te pytania najlepiej się spisują w przypadku towarzystw historycznych. Zawsze zaczynaj wpis od "Prawda czy fałsz:". Fani szybciej odpowiedzą, jeśli będą wiedzieli, że na to pytanie wystarczy odpowiedzieć jednym słowem.

6

Pytaj na temat zdjęcia - publikuj zdjęcia i poproś fanów o komentarz. Przykładowo przyjaciele praw zwierząt mogą opublikować zdjęcie z komentarzem "Co na tym zdjęciu jest nie tak"?

7

Zadawaj pytania ankietowe. Zamiast zmiany statusu możesz opublikować pytanie z odpowiedziami do wyboru. Plusem jest również to, że pytania ankietowe przyciągają większą uwagę niż zwykły wpis na ścianie.

8

Zadawaj luźne pytania. Nie bój się odchodzić od tematyki swojej strony. Dzięki temu przypomnisz swoim fanom, że jesteś taki jak oni i ustanowisz między wami bardziej ludzkie relacje. Przykładowo zapytaj "Dokąd najbardziej lubisz jeździć z rodziną na wakacje"?

9

Poproś znajomych – Jeśli twoja strona na Facebooku jest nowa lub jeśli nie była uaktualniana przez miesiące wówczas uzyskanie komentarzy fanów może być trudne. W takim przypadku poproś fanów, których znasz osobiście o zamieszczenie pierwszego komentarza.

10

Pytaj o preferencje - Woleliście pisać w szkole eseje czy rozwiązywać testy?

11

Zapytaj kto będzie brać udział w imprezie - Możesz o to zapytać fanów mieszkających w pobliżu miejsca zbliżającej się imprezy.

12

Zapytaj tych, którzy uczestniczyli w imprezie o najlepszy moment - Możesz poprosić fanów o podzielenie się wrażeniami z imprezy.

13

Poproś o porady - jeśli twoja firma ma wśród fanów wiele rodzin wówczas możesz zapytać np. "Jak skłonić dziecko do wstania z łóżka wcześnie rano". W ten sposób fani będą mogli wymienić się doświadczeniami.

14

Ludzkie problemy i choroby - to działa w szczególności wówczas, jeśli twoja firma lub organizacja zajmuje się jakąś chorobą. Przykładowo Fundacja Tętniaka mózgu opublikowała na swojej stronie wpis "Co dawało ci największe nadzieje zanim wyleczyłeś się z tętniaka mózgu?"

15

Uzupełnij zdanie - Innym sposobem na ułatwienie fanom zadania jest używanie pytań typu "uzupełnij zdanie". Przykładowo "W życiu najważniejsze jest .... ".

16

Skupiaj się na dyskusji i bierz w niej udział. Jak twoi fani napiszą odpowiedzi komentuj je, drąż i zgłębiaj temat.

Strona 1 z 3

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane