ćwiczenia mózgu

Ćwiczenia mózgu – część pierwsza

healther - specjalista Tipy.pl
ćwiczenia mózgu
1 z 6

Mózg to bardzo ważny dla nas organ. To dzięki prawidłowemu funkcjonowaniu mózgu wiemy to co wiemy, działamy tak, jak działamy, uczymy się i funkcjonujemy w społeczeństwie. Mózg odpowiedzialny jest za nadzorowanie naszych działań, sterowanie nimi, dba o prawidłowe funkcjonowanie naszego organizmu. Nie możemy brać jednak mózgu za pewnik, ale dbać o niego i ćwiczyć tak często jak się da. W miarę jak się starzejemy nasz mózg starzeje się z nami. Starsze osoby nierzadko mają spowolnione reakcje, kłopoty z pamięcią. Można tego uniknąć lub odroczyć w czasie poprzez ćwiczenia naszego mózgu. Odpowiednie ćwiczenia stymulują mózg i wzmacniają jego układ nerwowy. O mózg możemy dbać w dwojaki sposób – poprzez ćwiczenia fizyczne i mentalne. W tej części artykułu o ćwiczeniach mózgu proponuję przyjrzeć się ćwiczeniom fizycznym. Aby dowiedzieć się jak można ćwiczyć mózg umysłowo, kliknij TUTAJ, gdzie znajdziesz drugą część artykułu.

1
spacer

Chodzenie. Gdy chodzisz, spacerujesz (oczywiście po świeżym powietrzu) do mózgu dostaje się więcej tlenu, również glukozy. A to wszystko poprawia i podnosi produkcję energii oraz pozbywanie się z organizmu różnych niepotrzebnych mu substancji. To właśnie dlatego na świeżym powietrzu myśli się lepiej i oczyszcza głowę. Rób głębokie oddechy na spacerze na świeżym powietrzu, relaksuj się.

2
poranne ćwiczenia

Poranne ćwiczenia. Każdego poranka lub po dłuższym siedzeniu (na przykład w pracy) wykonaj następujące ćwiczenie: luźno połóż przed sobą nogi i zacznij ruszać palcami u stóp, obracaj nimi, zaciskaj, wyciągaj, naciągaj. Podczas ćwiczeń palcami u stóp aktywują się nerwy, które stymulują mózg i organy wewnętrzne. Zacznij dobrze dzień.

3
żonglowanie

Ćwiczenia z piłką. To bardzo korzystnie wpływający na pracę mózgu rodzaj aktywności. Rzucaj piłkę w powietrze i łap ją. To niezwykle proste ćwiczenie poprawia koordynację oko-ręka. Również żonglowanie piłeczkami bardzo ćwiczy i rozwija mózg.

4
oko

Ćwiczenia widzenia obwodowego. Acetylocholina, neuroprzekaźnik znajdujący się w mózgu niezwykle korzystnie wpływa na naszą pamięć. Możesz wzmocnić wydzielanie tego neuroprzekaźnika poprzez ćwiczenia widzenia obwodowego. Patrz się prosto przed siebie przez kilka sekund, nie poruszaj oczami. Następnie zmień kierunek wzroku i znów wpatruj się w jakiś punkt. Skup się przy tym.

5
medytacja

Medytacja i głębokie oddechy. Głębokie oddechy w stanach podenerwowania potrafią nie tylko uspokoić, ale i korzystnie wpłynąć na mózg. Uspokój się, zrelaksuj. Każdego dnia znajdź czas, aby spokojnie usiąść i pomedytować lub łapać głębokie, spokojne oddechy. Medytacja zwiększa grubość kory mózgowej i sprzyja wytwarzaniu większej ilości połączeń między komórkami a mózgiem. Wszystko to ćwiczy pamięć i ogólne zdrowie psychiczne.

Strona 1 z 6

Powiązane porady

Ćwiczenia mózgu
opieka nad chorym na Alzheimera

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

glicynia
31.10.2012
Bardzo fajny artykuł. Jakby druga strona książki Davida Eaglemana Mózg incognito. Tam jest mowa o tym co mózg robi z nami, tu co my robimy z mózgiem.